۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶
کد خبر: 81848607
T T
۰ نفر
اعزام كاروان های اردویی راهیان نور كشور به مناطق عملیاتی تا 16 آذر متوقف شد

ایلام - ایرنا - مسئول كاروان های اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: اعزام كاروان های اردویی راهیان نور دانش آموزی و اقشار مختلف به یادمان های دفاع مقدس از ابتدا تا 16 آذر بطور موقت متوقف شده است.

حجت الله منصوربیگی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: به علت حجم انبوه تردد زائران و بكارگیری ظرفیت های خوابگاهی و خودرویی كاروان های راهیان نور برای استفاده زائران اربعین، اعزام اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی و جنگی فعلا تعطیل است.
وی افزود: هم اكنون سه مرز مهران، شلمچه و چذابه كه از یادمان های اصلی دفاع مقدس محسوب می شوند آمادگی پذیرش كاروان های راهیان نور را به علت حضور زائران اربعین حسینی ندارند.
منصوربیگی یادآور شد: چهار خواگاه راهیان نور ایلام در شهرستان های مهران، ایلام و دهلران ظرفیت پذیرش شب مانی و اسكان یك هزار و 200 نفر از زائران را دارد و در طول چند روز گذشته پذیرای تعداد زیادی از این افراد بوده است.
از ابتدای اردیبهشت تا 30 آبان سال جاری 42 هزار و 762 نفر در قالب اردوهای راهیان نور از ایلام و دیگر استان های كشور از مناطق عملیاتی و جنگی استان ایلام بازدید كردند، بیشترین بازدید این افراد از قرارگاه حضرت امیر المومنین (ع) با 16 هزار و 600 نفر، نقطه ایثار مهران با 14 هزار و 720 نفر و یادمان شرهانی با حدود 10 هزار نفر بوده است.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب ایلام كانون اصلی تردد زائران به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی است براساس اعلام مسئولان بیش از 70 درصد زائران ایرانی برای سفر به عراق این مرز را انتخاب می كنند.
7172/9002