فرمانده پلیس راهور: یك هزار نیروی كمكی برای تامین امنیت ترافیكی مرزهای ایلام و خوزستان بكارگیری شد

ایلام - ایرنا - فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بیش از یك هزار نیروی كمكی برای تامین امنیت ترافیكی مرزهای ایلام و خوزستان در اربعین حسینی بكارگیری شده است.

به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری روز یكشنبه در حاشیه رزمایش قرارگاه ترافیكی انتظامی مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: این تعداد نیروی كمكی از سایر بخش های پلیس راه و راهور كشور به منظور انضباط بخشیدن به عبور و مرور زائران بكارگیری شده اند.
وی افزود: قرارگاه بزرك ترافیكی، انتظامی ظفر با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی برای خدمت رسانی به زائران تشكیل شده و یگان های مختلف نیروی انتظامی، اورژانس، شهرداری و امداد خودرو در این قرارگاه حضور دارند.
فرمانده پلیس راهور ناجا با قدردانی از تلاش جهادی استاندار ایلام و فرماندار مهران در زمینه تكمیل زیرساخت های مورد نیاز اربعین از جمله راه های ارتباطی، گفت: نیروی انتظامی در استان های ایلام و خوزستان قرارگاه اربعین حسینی را برای تسهیل در امور ترافیكی و انتظامی به منظور كنترل و پایش فعالیت ها، ایجاد كرده و تا بازگشت كامل زائران از آمادگی كامل برای خدمت رسانی برخوردار است.
سردار مهری تاكید كرد: پلیس راه همچنین نقشه معابر شهرهای مهران، چذابه و شلمچه را به منظور راهنمایی زائران و تسریع در عبور و مرور آنها تهیه و در مبادی ورودی به این شهرها توزیع می كند.
وی از تمامی افرادی كه با وسایل نقلیه شخصی به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مراجعه می كنند، خواست خودروهای خود را در پاركینگ های تعیین شده قرار دهند و از رها كردن آنها در معابر درون شهری به منظور جلوگیری از ایجاد گره های ترافیكی خودداری كنند.
سردار مهرای با بیان اینكه رانندگان باید مدارك شناسایی معتبر همراه داشته و مسافران نیز از حضور در مرزها بدون گذرنامه و روادید خودداری كنند، گفت: رانندگان غیربومی با توجه به عدم آشنایی با مسیرهای ارتباطی، حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را بطور كامل رعایت كرده و به علایم راهنمایی توجه كنند.
رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: با توجه به دو طرفه بودن مسیر ایلام - مهران احتمال خطر و بروز تصادف های رخ به رخ در این جاده وجود دارد بنابراین رانندگان با دقت بیشتری در این مسیر تردد كنند.
وی از راه اندازی مركز تلفن 120 پلیس راهور برای پاسخگویی به زائران در خصوص وضعیت ترافیكی و حوادث جاده ایی خبر داد و افزود: این مركز تلفن از امروز (یكشنبه) فعالیت خود را آغاز كرده و بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات حوزه ترافیك جاده ایی و حوادث راه های مسیر تردد زائران اربعین و دریافت گزارش تصادفات جاده ایی و ترافیكی است.
رزمایش بزرگ قرارگاه ترافیكی، انتظامی اربعین حسینی با حضور فرماندهان پلیس راهور و یگان ویژه ناجا، استاندار ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار، امام جمعه و فرماندار مهران و جمعی از مسئولان كشوری و لشكری در مرز بین المللی مهران آغاز شد.
حدود یك و نیم میلیون زائر از سراسر كشور در مراسم اربعین حسینی سال گذشته شركت كردند كه پیش بینی می شود، این رقم برای امسال به بیش از دو میلیون نفر برسد.
6032/6119/9002