۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81848806
T T
۰ نفر
خیمه های معرفت با حضور 2 هزار روحانی در مسیر حركت زائران اربعین برپا می شود

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 2 هزار نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر كشور در مسیرهای حركت زائران به سمت كربلای معلی مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، امسال سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشاركت خیرین و بهره گیری از كمك های مردمی و مشاركت 11 اداره كل اوقاف موكب هایی را برای استقبال از زائران كربلای معلی و نجف اشرف در مسیر حركت كاروانهای اربعین برپا نماید.
وی در ادامه تصریح كرد: در همین راستا ، 2هزار نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر كشور در مسیرهای حركت زائران مستقر خواهند شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: بر همین اساس مقرر شده است تا روحانیون از استان های تهران و خراسان رضوی به خیمه های معرفت مستقر در كربلای معلی و نجف اشرف اعزام شوند، همچنین این استان ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در این شهرها برعهده گرفته اند.
شرفخانی با اشاره به اینكه ، ادارات كل اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان، قزوین، قم، همدان، كرمانشاه، زنجان و مركزی به عنوان استان معین در مرز مهران مستقر می شوند، تصریح كرد: این ادارات نیز در همین راستا تمام توان و قوای خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با كمك خیرین و متولیان موقوفات و همچنین از محل منطبق نیات مرتبط با این موضوع بكار خواهند گرفت تا بتواند این فعالیت را به بهترین شكل انجام دهند.
وی با اشاره به اینكه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است كه در این موكب صورت می گیرد، افزود : فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت می گیرد كه ما هرچه كه در این راه انجام دهیم، كم است.
وی تصریح كرد : همین جا از تمام عاشقان سید الشهدا(ع) و همچنین خیرین نیكوكار دعوت می كنم تا در این امر خداپسندانه با اداره كل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مشاركت كنند.
شرفخانی با اشاره به خدمات اسكان در این طرح گفت: برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی بقاع متبركه استان های ایلام، خوزستان و كرمانشاه تجهیز شده است تا در صورت نیاز زائران را اسكان دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ادارات كل اوقاف استان ها از مشاركت 11 اداره كل در این طرح خبر داد و افزود: ادارات كل اوقاف و امور خیریه فارس ، یزد ، مازندران ، بوشهر ، هرمزگان هم در خوزستان و در مرز شلمچه و چزابه حضور خواهند یافت و به زائران خدمات رسانی خواهند داشت.
اجتمام**3377 ** 1418
۰ نفر