۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81849053
T T
۰ نفر
هفت هزار گلستاني با گرفتن ويزا زائر اربعين حسيني شدند

گرگان - ايرنا - مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان گفت: تاكنون براي 7 هزار نفر از متقاضيان گلستاني اعزام به عتبات عاليات و زائرين اربعين حسيني ويزا صادر شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از استانداري گلستان علي نذيري در نشست بررسي وضعيت اعزام زائرين اربعين حسيني اين استان در گرگان اظهارداشت: از اين تعداد چهار هزار و 220 نفر با استفاده از 95دستگاه اتوبوس به مرز مهران براي شركت در آيين هاي اربعين حسيني در كربلا اعزام شده اند.
وي افزود: تمامي ظرفيت ناوگان حمل و نقل جاده اي اين استان براي اعزام 13 هزار زائر آماده خدمات رساني است.
نذيري همچنين به تشريح فعاليت هاي ستاد اربعين استان اشاره كرد و گفت: مسئولان كميته هاي 9 گانه ستاد براي خدمت رساني به زائرين و اعزام آنان فعاليت دارند.
وي كه امسال دبيري ستاد اربعين حسيني استان گلستان را برعهده دارد، گفت: با تلاش كميته جذب مشاركت هاي مردمي اين ستاد يك كاميون حامل 10 تن نذورات غيرنقدي مردم استان از جمله لبنيات، برنج و پتو در هفته جاري براي پذيرايي از زائرين به كشور عراق انتقال خواهد يافت.
مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان همچنين از زائرين خواست كه به راهنمايي هاي امنيتي و انتظامي كه از طريق رسانه ها اعلام مي شود توجه داشته و در آرامش كامل به زيارت خود بپردازند.
مديريت حج و زيارت استان گلستان نيز امروز آخرين مهلت ثبت نام مشتاقان شركت در آيين هاي اربعين حسيني در سامانه سماح را روز سه شنبه سوم آذرماه اعلام كرد.
نام نويسي مشتاقان حضور در آيين هاي اربعين حسيني در سامانه سماح به آدرس ttp://samah.haj.ir از ابتداي شهريور ماه سال جاري آغاز شده است.
استان مرزي گلستان با يك ميليون و 850 ميليون نفر جمعيت در شمال كشور قرار دارد.
6204/1648