۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81849308
T T
۰ نفر
افزایش 35درصدی صدورگذرنامه برای زائران اربعین حسینی

تهران- ایرنا- رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی از افزایش 35 درصدی صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این آمار نشانه استقبال بیشترمردم برای شركت در راهپیمایی بزرگی از جنس دیانت و سیاست است.

دكترمحمد بابایی عصر روز یكشنبه درگفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا، افزود: به رغم اینكه گذرنامه ها اعتبار پنج ساله داشته و افرادی كه سال گذشته برای دریافت گذرنامه مراجعه كرده بودند، امسال مراجعه نكردند آمارها نشان می دهد كه صدور گذرنامه برای زائرین اربعین حسینی افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از اول صفر به مدت هشت روز ( از اول تا نهم صفرماه) 274 هزار و 41 گذرنامه صادر شده است.
بابایی اضافه كرد: برای صدور گذرنامه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد اما توصیه می شود زائرانی كه قصد شركت در راهپیمایی دارند هر چه زودتر برای صدور گذرنامه و ویزا اقدام كنند.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا افزود: ارائه ویزا با محدودیت روبرو است و طی سه تا چهار روز زمان لازم است تا به دست افراد برسد چرا كه دادن ویزا از طریق كنسولگری عراق و چهار شركت رسمی كه از سوی سازمان حج و زیارت معرفی شده انجام می شود.
بابایی با بیان اینكه برای ارائه خدمات لازم جهت صدور ویزا در تهران و 11 شهر كنسولگری عراق فعال است گفت: صدور ویزا زمان بر است اما صدورگذرنامه در یك روز انجام می شود.
وی با اشاره به اینكه پیش از این صدور گذرنامه به یك هفته زمان لازم داشت،‌ اظهاركرد: با توجه به تلاش های انجام شده و در اختیار داشتن تجهیزات گذرنامه یك روزه صادر می شود.
بابایی همچنین تصریح كرد: در صورتی كه مدارك افراد نواقصی داشته باشد صدور گذرنامه زمانبر خواهد بود در غیر اینصورت گذرنامه طی دو روز به افراد ارسال خواهد شد.
وی تاكید كرد: ساعات كار دفاتر صدور گذرنامه نیز افزایش یافته به گونه ای كه دفاتر پلیس +10 تا ساعت 18:30 دفتر مركزی ستارخان تا 21 شب و روزهای جمعه از ساعت هفت تا چهارده فعال خواهند بود.
اجتمام **9105**3061**1724
۰ نفر