۲ آذر ۱۳۹۴، ۹:۰۸
کد خبر: 81849771
T T
۰ نفر
فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران متوقف شد

ایلام - ایرنا - مدیركل گمركات استان ایلام از بسته شدن مرز مهران به روی كامیون های حامل كالاهای صادرانی و تجاری خبر داد و گفت: بدنبال درخواست طرف عراقی فعالیت تجاری در این مرز بطور موقت متوقف شده است.

خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این تصمیم بدلیل تردد زائران برای شركت در آیین اربعین حسینی و بمنظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز و در راستای افزایش خدمات رسانی و ممانعت از سرگردانی زائران اتخاذ شده است.
وی با بیان اینكه تردد كامیون های تجاری از امروز 2 آذر تا اطلاع ثانوی در این مرز ممنوع است، افزود: صادرات كالا و فعالیت های تجاری تا اطلاع ثانونی از مرز مهران صورت نمی گیرد و تنها زائران می توانند از این مرز خارج تردد كنند.
مدیر كل گمركات استان ایلام پیش بینی كرد مرز مهران برای فعالیت های تجاری، پنج روز بعد از آیین اربعین و بازگشت كامل زائران به كشور از سر گرفته شود.
مرز بین المللی مهران مرز كانون اصلی تردد زائر و صادرات كالا ایرانی به كشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شركت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می كنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد كردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.
7170/9002