85 تن دارو بمنظور خدمت رساني به زائران اربعين به عراق ارسال شده است

تهران - ايرنا - رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر، از ارسال 85 تن دارو به عراق بمنظور خدمت رساني به زائران اربعين خبر داد و گفت: امروز(دوشنبه) نيز تعدادي‌ چادر امدادي به عراق ارسال خواهد شد.

سيدعلي مرعشي روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: نخستين تيم درماني هلال ‌احمر ايران پيشتر وارد عراق شده تا خدمات درماني لازم را به زائران اباعبدالله الحسين(ع) در چهار درمانگاه هلال ‌احمر ايران در نجف و كربلا و در چادرهاي بين‌ راهي ارائه دهد.
وي ادامه داد: تيم دوم درماني هلال ‌احمر نيز فردا(سه‌شنبه) وارد عراق خواهد شد.
مرعشي تصريح كرد:‌ بر اين اساس تيم درماني هلال ‌احمر ايران در 14 چادر در مسير نجف به كربلا، در 14 چادر در محل اسكان زائران در كربلا و 11 چادر در محل اسكان زائران در نجف و چهار درمانگاه هلال احمر در نجف و كربلا ارائه خدمت خواهند كرد.
رئيس مركز پزشكي جمعيت هلال احمر، تعداد كادر بهداشتي درماني جمعيت هلال احمر اعزامي به عراق را 950 نفر اعلام كرد و افزود: به زائران توصيه مي‌كنيم براي مبتلا نشدن به بيماري وبا، توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنند.
مرعشي درباره شيوع بيماري وبا در عراق گفت: بر اساس اعلام مسوولان بهداشت عراق، تاكنون 4500 عراقي به وبا مبتلا شده اند كه اين افراد در شهرهاي غير از كربلا و نجف مستقر هستند.
رييس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با بيان اينكه در ايام اربعين به علت حركت جمعيت نمي توان مطمئن شد كه زائران ايراني از ابتلا به وبا در امان هستند، افزود:‌ بروشورهايي با محتواي توصيه‌هاي بهداشتي در مناطق مرزي در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.
اجتمام ** 3377 ** 1071