۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81850313
T T
۰ نفر
روزانه حدود 30 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می كنند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: از اواخر هفته گذشته تاكنون هر روز بطور متوسط حدود 30 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران عازم شهرهای مذهبی كشور عراق برای شركت در آیین های اربعین حسینی شدند.

حسین كلانتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: پیش بینی می شود روز بروز به این تعداد افزوده شود بطوریكه ظرف مدت امروز و فردا تا 40 هزار نفر تردد روزانه از مرز مهران نیز برسد.
وی افزود: با توجه به رعایت نظم و انضباط توسط زائران و داشتن گذرنامه و اخذ روادید ورود به عراق، شرایط بسیار خوبی در تردد زائران از مرز مهران وجود دارد و در سایه تلاش مسئولان و دست اندركاران، امنیت كامل در این نقطه مرزی برقرار است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از زئرانی كه قصد شركت در آیین های اربعین را دارند خواست نسبت به اخذ ویزا از شهرهای خود یا شهرهای همجوار كه دفاتر نمایندگی كنسولی عراق در آنها دایر است، اقدام كنند.
كلانتری یادآور شد: مجموعه مدیریتی استان ایلام تمام توان خود را بكار گرفته تا زمینه رفاه حال زائران و رفع نواقص و مشكلات سال گذشته را فراهم كند ضمن اینكه تاكنون مشكل خاصی در تردد زائران و ارائه خدمات به آنها نداشته ایم.
وی از كمك جمهوری اسلامی به طرف عراقی برای تجهیز مرز زرباطیه خبر داد و گفت: 50 درصد گیت های این مرز آمده شده و تا عصر امروز نیز 50 درصد باقی مانده راه اندازی می شوند تا در بخش ورود زائران به عراق تناسبی با حجم خروجی ها ایجاد شود.
معاون استاندار ایلام تاكید كرد: یك هزار دستگاه اتوبوس ایرانی نیز از مرز زرباطیه تا شهر كوت عراق و سایر استان های این كشور به منظور انتقال زائران در نظر گرفته شده كه بتدریج این اتوبوس ها در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آنسوی مرزها هستند.
كلانتری با اشاره به جلوگیری از تردد خودروهای شخصی از پل زائر به سمت پایانه مرزی مهران گفت: زائران باید خودروهای خود را در پاركینگ های در نظر گرفته شده پارك كنند و از 500 دستگاه اتوبوسی كه برای انتقال آنها از پاركینگ ها به پایانه مرزی پیش بینی شده برای عزیمت به پایانه استفاده كنند.
وی پیش بینی كرد اوج ورود زائران به مهران در روزهای پنجم و ششم آذر ماه باشد و ابراز امیدواری كرد در سایه همراهی و همكاری مردم و تلاش تمامی ارگان ها عزیمت زائران به عراق در كمال سلامت و امنیت انجام شود.
مرز بین المللی مهران مرز كانون اصلی تردد زائر و صادرات كالا ایرانی به كشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شركت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می كنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد كردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.
6119/9002