مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان:مشاركت مردم در پذيرايي از زائران اربعين حسيني ستودني و حماسي است

اهواز- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از پايانه مرزي چذابه گفت: پذيرايي و خدمت رساني مواكب مردمي به زائران اربعين حسيني ستودني و حماسي است و همه كارها به صورت خودجوش و مخلصانه انجام مي شود.

همايون قنواتي پس از بازديد از پايانه مرزي چذابه و مواكب اطراف اين پايانه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نظم و تحرك مواكب مردمي در پذيرايي از كاروان هاي زائران اربعين حسيني به صورت شبانه روزي و با امكانات اهدايي (نذورات) انجام مي شود و دستگاه هاي اجرايي و نظارتي در منطقه نقش نظارتي و بسترسازي دارند.
وي گفت: تحت تاثير خلوص و عشق زائران و مواكب مردمي قرار گرفتم و اين از معجزات اربعين امام حسين (ع) است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان همچنين در بازديد از كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كه در مسيرهاي منتهي به گذرگاه چذابه خدمت رساني به زائران مي كنند، افزود: اين كانون ها متشكل از جوانان مشتاق و پرشوري است كه كارها را با كيفيت بالا انجام مي دهند كه اين جاي قدرداني دارد.
قنواتي گفت: سايت اطلاع رساني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در پايانه مرزي چذابه به صورت شبانه روزي به زائران اربعين حسيني خدمات ارائه مي كند.
وي گفت: چند كانون فرهنگي هنري در خرمشهر و آبادان در ارتباط با حركت زائران اربعين حسيني نيز فعال است.
عضو ستاد اربعين خوزستان در ادامه افزود: در طول مدت زمان تردد زائران اربعين حسيني در دو مرز چذابه و شلمچه بسته هاي فرهنگي، كتاب و توزيع ادعيه ويژه اربعين حسيني انجام مي شود.
قنواتي، همچنين به اتفاق معاونان و فرماندار دشت آزادگان از نقطه صفر مرزي پايانه چذابه ديدن و با فرمانده هنگ مرزباني دشت آزادگان ديدار و از تلاش مرزبانان اين هنگ مرزي در خدمت رساني به زائران اربعين حسيني تقدير كرد.
7148/6065/ 6037