۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81851475
T T
۰ نفر

جشنواره عكس و فیلم اربعین برگزار می شود

۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81851475
جشنواره عكس و فیلم اربعین برگزار می شود

تهران - ایرنا - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همزمان با پیاده روی میلیونی زائران اربعین حسینی از برپایی جشنواره عكس و فیلم اربعین خبر داد.

ابوذر ابراهیمی تركمان روز سه شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال گذشته جشنواره عكس اربعین را پایه گذاری كرد و امسال این جشنواره در گستره ای وسیع تر به عكس و فیلم اختصاص می یابد و زائران حرم حسینی می توانند عكس ها و فیلم های این همایش میلیونی را به دبیرخانه جشنواره عكس و فیلم اربعین ارسال كنند.
وی همچنین گفت: برخی از زائران دیگر كشورها كه سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین شركت كرده بودند، عكس هایی به جشنواره عكس اربعین ارسال كردند كه جوایزی به برگزیدگان اهدا شد و امسال نیز این كار ادامه خواهد داشت.
سال گذشته برای نخستین بار در جهان اسلام جشنواره عكس اربعین برگزار شد و سیدمحمدحسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وعده داده بود كه دومین جشنواره عكس اربعین در بخش های فیلم، داستان، شعر، هنرهای نگارگری و طراحی پوستر نیز برگزار خواهد شد.
زیارت اربعین به عنوان یك جریان دینی و اعتقادی اینك به یك جریان اجتماعی و جهانی تبدیل شده و مسلمانان شیعه و سنی از حدود 80 كشور جهان از كشورهای اسلامی و غیراسلامی در این راهپیمایی عظیم حضور می یابند.

* فعالیت های رایزنی های فرهنگی در پیاده روی اربعین
ابراهیمی تركمان در ادامه به فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیاده روی اربعین اشاره كرد و گفت: ستاد اربعین در وزارت كشور تشكیل شده و این سازمان از طریق رایزنی فرهنگی ایران در عراق مسوولیت بخش فرهنگی در بین زائران اربعین را دارد و كارهای خوبی در سال های گذشته انجام شده و امسال همان كارها ادامه دارد.
وی توزیع بروشور، ارائه فضای مناسب برای زائران اربعین، ایجاد مكان هایی برای اقامه نماز جماعت و همچنین تبلیغات فرهنگی در مسیرهای میان نجف تا كربلا را از جمله فعالیت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق دانست.
ابراهیمی تركمان در ادامه گفت: هنوز رایزنی جمهوری اسلامی ایران در كربلا آغاز به كار نكرده ولی رایزنی ما در بغداد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را در شهرهای نجف و كربلا ارائه می دهد و در موصل نیز از قبل فعال بودیم.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره آغاز به كار رایزنی جمهوری اسلامی ایران در كربلای معلی گفت: هنوز مشغول كارهای راه اندازی رایزنی كربلا هستیم و هرچند نمی توان زمان خاصی را برای راه اندازی آن مشخص كرد ولی تلاش می كنیم تا پایان سال این كار انجام شود.
فراهنگ**1003**1569
۰ نفر