۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81851678
T T
۰ نفر

زائران ویزا و گذرنامه را در مبدا تهیه كنند

۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81851678
زائران ویزا و گذرنامه را در مبدا تهیه كنند

آبادان - ایرنا - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان خوزستان از زائران اربعین حسینی كه قصد حضور در این آیین در كربلا را دارند خواست، بدون گذرنامه و ویزا راهی مرزهای خروجی نشوند و این مدارك را در شهر خود تهیه كنند.

سرهنگ رحمان موسوی روز سه شنبه در مرز شلمچه در گفت وگو با ایرنا از هموطنانی كه برای ایام اربعین حسینی، مرز بین المللی شلمچه و چذابه را برای عزیمت به عراق انتخاب می كنند، خواست بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نكنند.
وی افزود: لازم است، زائران اربعین حسینی روادید خود را از دفاتر رسمی و نمایندگی های حج و زیارت محل سكونت تهیه كرده و با همراه داشتن ویزا و گذرنامه معتبر برای خروج از مرز به این مبادی مراجعه كنند.
سرهنگ موسوی با بیان اینكه دریافت ویزا در مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام و افزایش تقاضای ویزا، مشكلاتی برای زائران پیش می آورد، گفت: توصیه و تاكید این است كه زائران از شهرهای محل اقامت خود ویزا تهیه كنند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان از زائران خواست با رعایت موارد ایمنی در سفر به عتبات عالیات، در صورت بروز هرگونه مشكل، پلیس را در جریان بگذراند.
مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از محل تردد زمینی زائران اربعین است.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در كربلای معلا تردد كردند كه پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یك میلیون تن افزایش یابد.
2077/3015/6125
۰ نفر