۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81852138
T T
۰ نفر
تامين امنيت تردد زائران اربعين حسيني در اولويت قرار دارد

ايلام - ايرنا - جانشن رئيس ستاد اربعين استان ايلام گفت: مهم ترين اولويت مسئولان و دست اندركاران اين ستاد تامين امنيت و تردد زائران با رعايت نظم و انضباط از مرز مهران است.

حسين كلانتري ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در پايانه مرزي مهران اظهار كرد: با تلاش ها و تدابير اتخاذ شده هم اكنون تردد زائران از اين پايانه مرزي در كمال نظم و امنيت و با سهولت در حال انجام است.
وي با بيان اينكه تنها در روز گذشته حدود 50 هزار زائر از اين پايانه مرزي به عراق عزيمت كردند، افزود : تا كنون هيج مشكلي در روند تردد زائران به وجود نيامده است.
كلانتري تاكيد كرد: در حوزه حمل و نقل زائران از توقفگاه هاي در نظر گرفته شده تا پايانه مرزي با به كارگيري تعداد زيادي اتوبوس مشكل خاصي وجود ندارد و جابجايي زائران بدون وقفه و معطلي انجام مي شود.
معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام با تقدير از همكاري و مشاركت زائران يادآورشد: همكاري مردم با عوامل و نيروهاي امدادي ، خدماتي، انتظامي و امنيتي باعث شده هيچ مشكلي در روند تردد زوار در اين پايانه مرز نداشته باشيم.
كلانتري گفت: با توجه به افزايش روز به روز تعداد زائران از اين مرز امكانات اسكان موقت، پذيرايي و خدمات راساني به آنها با همكاري سپاه، هلال احمر و اداره كل پايانه هاي استان ايلام وشهرداي منطقه پنج تهران فراهم شده است.
وي از زائران خواست: قبل از ورد به پايانه مرزي مهران در شهر هاي مبدا و شهرهاي كه نمايندگي كنسولگري عراق در آنها داير است نسبت به هيه ويزا اقدام كنند چراكه در پايانه مرزي مهران ويزا و گذرنامه صادر نمي شود.
وي افزود: با پيگيري ها و تلاش هاي مسوولان استان ايلام و دستور وزير كشور در بازديد از پايانه مرزي اقدام هاي لازم براي سهولت در تردد زائران اتخاذ شده است.
9002/6034