۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81852253
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامی ایلام: زائران اربعین ارز را در شهرهای خود تامین كنند

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی استان ایلام توصیه كرد: زائران اربعین حسینی (ع) قبل از ورود به این استان ارز مورد نیاز خود را برای دریافت ویزا و سفر به عراق از شهرهای مبدا تهیه كنند.

با توجه به اینكه نمایندگی كنشولگری عراق تعرفه روادید را فقط با دلار انجام می دهد زائران اربعین حسینی (ع) درصورت همراه نداشتن ارزبرای خرید و تهیه روادید در ایلام با مشكل مواجه می شوند.
سردارعلی دولتی ظهر سه شنبه در محل پایانه مرزی مهران در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا روند كنونی تردد زائران را از این خروجی خوب توصیف كرد و گفت: 96 ایستگاه كنترل گذرنامه در مرز مهران آماده ارائه خدمت به زائران است.
وی اضافه كرد: فعال سازی همه گیت ها كنترل گذرنامه مرز مهران متناسب با شمار مراجعان انجام می گیرد براین اساس اكنون تعدادی از آنها فعال نشده كه در صورت نیاز و افزایش حجم زائران از همه گیت ها استفاده می شود.
وی یادآورشد: تردد خودروهای زائران بسیار روان است و هیچ گونه ترافیكی در محورهای مواصلاتی استان ایلام نداریم و از طریق پلیس راه نظارت مناسبی بر جاده های منتهی به مرز مهران وجود دارد.
وی افزود: همچنین گشت های انتظامی برای ایجاد نظم و كنترل عبور و مرور وسایط نقلیه در طول مسیر مستقر هستند و در پایانه مرزی مهران نیز با افزایش گیت ها زائران بصورت روان به كشور عراق عزیمت می كنند.
دولتی ادامه داد: این آمادگی در پایانه مرزی مهران وجود دارد كه در كمترین زمان ممكن ( كمتر از یك دقیقه) كار گذرنامه و خروج زائران از مرز انجام گیرد.
سردار دولتی تاكید كرد: با توجه به اطلاع رسانی های مكرر همه زائران باید گذرنامه و روادید داشته باشند تا در صورت بروز مشكل در كشور عراق بتوان با سهولت مشكل آنها را پیگیری و بر طرف كرد.
وی با اعلام اینكه زائران باید برای خروج از كشور عوارض پرداخت كنند، گفت: در صورت تشخیص لغو عوارض یا ویزا این موضوع حتما از توسط مسئولان ارشد كشوری و از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم می رسد.
وی با اشاره به اینكه امروز بیشترین حجم تردد زائران نسبت به روزهای گذشته متعلق به امروز بوده، به زائران توصیه كرد حتما مقررات كشور عراق را رعایت كنند و با گذرنامه و روادید از مرز خارج شوند.
مراجعه زائران به مرز مهران در روزهای اخیر بیش از 30 هزار نفربوده است.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی شهر ایلام كانون اصلی تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است.
در روزهای منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یك میلیون و 500 هزار زائرعزادار برای شركت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به كشورعراق سفر كردند كه پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال افزایش یابد.
3032/6034