۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81852285
T T
۰ نفر
انگلیس حادثه سقوط هواپیمای جنگی روسی را 'بسیار جدی ' خواند

لندن - ایرنا- وزارت امور خارجه انگلیس ضمن 'بسیار جدی' توصیف كردن حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در صبح روز سه‌شنبه در نزدیكی مرز سوریه گفت كه لندن از نزدیك جزئیات این اتفاق را پیگیری می‌كند.

به گزارش ایرنا، یك سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای، با اشاره به سرنگونی یك فروند هواپیمای روسی در نزدیكی مرزهای تركیه و سوریه گفت: ما به‌فوریت به دنبال یافتن جزییات بیشتر در مورد این حادثه هستیم.
وی افزود: این كاملا روشن است كه این‌ یك حادثه 'بسیار جدی' است اما معقول نیست تا قبل از دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آن اظهار نظر شود.».
مقامات تركیه گفته اند كه در ساعت 9:20 صبح روز سه شنبه، ( به وقت محلی )، دو فروند هواپیمای اف 16 این كشور، یك فروند هواپیمای جنگی سوخوی روسیه را در منطقه مرزی سوریه با تركیه در لاذقیه، هدف قرار داده و سرنگون ساخته اند.
به گزارش منابع انگلیسی، تركیه اعلام كرده این حادثه پس از هشدارهای مكرر به هواپیمای روسی مبنی بر نقض كردن حریم هوایی تركیه رخ داده است.
این در حالی است كه وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام كرد جنگنده این كشور از زمین و هنگامی‌كه در ارتفاع شش هزار متری و در آسمان سوریه در پرواز بود توسط تركیه هدف قرار گرفت، اما دو خلبان آن موفق شدند از آن به بیرون بپرند.
سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو) نیز در بیانیه‌ای تأیید كرده است كه شورای این سازمان ساعت 5 عصر امروز ( سه شنبه به وقت محلی) به درخواست تركیه در بروكسل جلسه فوق‌العاده تشكیل می‌دهد تا آنكارا بتواند هم‌پیمانان خود را در مورد سرنگون كردن هواپیمای نظامی روسیه در مرز سوریه مطلع كند.
مقام‌های ناتو عنوان می كنند كه اوضاع را به‌دقت تحت نظر دارند و با مقامات تركیه در تماس دائم هستند.
اروپام**4**1552