۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81852389
T T
۰ نفر
وزیر اطلاعات: امنیت جمهوری اسلامی مایه غبطه كشورهای منطقه است

ایلام - ایرنا - وزیر اطلاعات گفت: با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت جمهوری اسلامی ایران مایه غبطه كشورهای منطقه و همسایه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز و پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: باید خداوند را شاكر باشیم كه به تعبیر رهبری این نعمت (امنیت مطلوب) را به جمهوری اسلامی عطا فرموده است.
وی افزود: به بركت مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) همدلی و هم افزایی دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و حمایت قوه قضاییه امنیت خوبی در جمهوری اسلامی برقرار است كه امروزه همه كشورهای همسایه به حال آن غبطه می خورند و آرزو می كنند كه این گونه امنیتی را داشته باشند.
وزیر اطلاعات كه پیش از این گفت و گو مجموعه امكانات مرز مهران و روند ارائه خدمات به زایران اربعین حسینی (ع) در مرز مهران بررسی كرده بود، اضافه كرد: به لحاظ اجرایی و امكاناتی شرایط برای اقامت زائران در نقطه مرزی مهران و همچنین امكانات مربوط به تغذیه، پذیرایی، حمل و نقل، مسایل بهداشتی و ... نسبت به سال گذشته كاملا متفاوت و بهتر و مطلوب تر شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته به علت كمبود وسیله نقلیه در زمینه جابجایی شاهد تجمع زائران در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران بودیم كه امسال با هماهنگی های صورت گرفته این مشكلات بر طرف و وضعیت بهتر شده است.
علوی تاكید كرد: به لحاظ امنیتی با توجه به حساسیت زمانی و تلاشی كه دشمنان اسلام و اهل بیت برای آسیب رسانی دارند، با نیروهای امنیتی كشور دوست و برادر عراق همكاری های ممكن صورت گرفته تا احتمالات ضد امنیتی را به صفر برسانیم و شاهد مشكلی برای زوار نباشیم و زائران با خرسندی و سلامت به منازل خود بازگردند.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی شهر ایلام كانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است.
سال گذشته در روزهای منتهی به اربعین بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شركت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به كشور عراق سفر كردند كه پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
3032/6034/