۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۷
کد خبر: 81852551
T T
۰ نفر
نگرانی آلمان از تاثیر حادثه سقوط هواپیمای روسی بر مذاكرات سوریه

تهران-ایرنا- وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه ابراز امیدواری كرد كه حادثه سقوط جنگنده روسیه توسط تركیه در روند مذاكرات برای حل بحران سوریه مانع ایجاد نكند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فرانك والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در برلین گفت: ما باید امیدوار باشیم كه این حادثه سبب عقب‌گرد در مسیر مذاكرات درباره سوریه نشود.
این اظهارنظر وزیر خارجه آلمان در حالی مطرح شده است كه به دنبال وقوع این حادثه نگرانی هایی از پیچیده شدن جنگ علیه داعش در عراق و سوریه ایجاد شده است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان تركیه ساقط شده و 2 خلبان به رغم استفاده از صندلی و چتر نجات، پیش از رسیدن به زمین از سوی شبه نظامیان تركمنی مورد هدف قرار گرفته و كشته شدند.
ارتش تركیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده كه حریم هوایی تركیه را نقض كرده است، اما مسكو این ادعا را رد كرد.
نهاد ریاست جمهوری تركیه پیشتر اعلام كرده بود كه جنگنده ای كه ساعت های پیش در مرز تركیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این كشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو- 24 بوده است.
جنگنده روسی در حالی ساقط می شود كه قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به تركیه سفر كند. تركیه كاردار روسیه را احضار كرده است.
اروپام**9234**1010
۰ نفر