۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81853690
T T
۰ نفر
رئيس سازمان حج و زيارت: يك ميليون و 100 هزار نفر ويزاي اربعين دريافت كردند

ايلام - ايرنا - رئيس سازمان حج و زيارت از صدور يك ميليون و 100 هزار ويزاي اربعين در مراكز تعيين شده خبر داد.

سعيد اوحدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا پيش بيني كرد: 2 ميليون نفر در كشور امسال موفق به دريافت ويزاي اربعين شوند.
وي افزود: سامانه سماح تا روز پنجشنبه فعال بوده و زائران تا ساعت چهار عصر روز شنبه فرصت دارند مدارك خود را به دفاتر زيارتي مشخص شده تحويل دهند.
رئيس سازمان حج و زيارت يادآور شد: كنسولگري هاي عراق نيز تا يك هفته آينده روند صدور ويزا را ادامه خواهند داد پس زائران براي سفر به عراق عجله نداشته و مطمئن باشند شرايط حضور آنان در آيين هاي معنوي اربعين فراهم خواهد شد.
اوحدي با اشاره به روند تردد زائران از مرز مهران تاكيد كرد: بيشتر زائران اين نقطه مرزي را براي عزيمت انتخاب مي كنند و حضور تعداد زيادي از افراد كه بدون داشتن ويزا قصد شركت در اربعين را داشته اند باعث كندي تردد شده است.
وي ادامه داد: پليس گذرنامه عراق به هيچوجه اجازه ورود افراديكه مدارك مورد نياز را تهيه نكرده اند به خاك اين كشور نمي دهد و با تمهيدهاي انديشيده شده و تامين ارز زائران فاقد ويزا در شهر مهران به ايلام براي دريافت مدارك ارجاع داده مي شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت اضافه كرد: 26 گيت گذرنامه امروز در مرز مهران فعال شد كه با اضافه شدن اين تعداد به 67 گيت قبلي هم اكنون 93 گيت براي تردد زائران اربعين در اين نقطه مرزي فعال است.
اوحدي گفت: تعداد گيت هاي گذرنامه در مرز زرباطيه عراق نيز با توجه به كمك جمهوري اسلامي از پنج گيت پارسال به 57 گيت افزايش يافته است ولي حجم حضور مردم در مرز مهران به حدي است كه اذدحام جمعيت همچنان مشاهده مي شود.
وي روند راه اندازي موكب ها ، مراكز اسكان و پذيرايي را در مهران مناسب ارزيابي كرد و افزود: تمام تلاش مسئولان فراهم كردن زمينه رفاه زائران اربعين است.
رئيس سازمان حج و زيارت اظهار كرد: بيش از 500 هزار نفر تاكنون از مرزهاي مهران ، شلمچه و چزابه طي روزهاي اخير براي حضور در آيين هاي اربعين عازم كشور عراق شده اند و تنها از صبح امروز تاكنون بيش از 50 هزار نفر بر اساس اطلاعات پليس گذرنامه از مرز مهران خارج شده اند كه پيش بيني مي شود اين مرز از فردا شاهد خروج بيش از 100 هزار نفر باشد.
اوحدي يادآور شد: مرز چزابه هم اكنون در مقايسه با ساير مرزها از اذدحام كمتري برخوردار است و به زائران پيشنهاد مي كنيم از اين نقطه با توجه به شلوغي ساير مرزها تردد كنند.
وي تاكيد كرد: زائران اخبار موثق روند تردد را از طريق خبرگزاري جمهوري اسلامي ، سخنگوي ستاد اربعين و راديو اربعين دريافت كنند.
3032/6034