۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81853838
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه از حوزه اربعين حسيني

۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81853838
چند خبر كوتاه از حوزه اربعين حسيني

ايلام - ايرنا - رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي ايلام گفت: بيمارستان تخصصي صحرايي شبانه روزي بسيج جامعه پزشكي استان ايلام از فردا در پايانه مرزي مهران داير مي شود.

ساسان زماني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين بيمارستان به مدت 15 روز براي ارائه خدمات پزشكي، دارويي و آموزشي به زائران برپا مي شود.
وي افزود: اين بيمارستان از قسمت هاي داخلي، عفوني، زنان و زايمان، پزشك عمومي، تزريقات و پانسمان زنان وآقايان و داروخانه تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه اين خدمات به صورت رايگان و 24 ساعته است ادامه داد: 2 هزار ميليارد ريال دارو از سوي بسيج جامعه پزشكي جهت ارائه به بيماران اين بيمارستان تامين شده است.
اين بيمارستان با همت بسيج جامعه پزشكي كشور، سپاه و دانشگاه علوم پزشكي استان، بسيج جامعه پزشكي ايلام و كرمانشاه برپا مي شود.

** زائران براي اسكان به اردوگاه پايانه مرزي مهران مراجعه كنند
زائران براي اسكان در اردوگاه هاي دولتي و صلواتي به پايانه مرزي مهران مراجعه كنند.
با همت سپاه استان ارودگاهي با استعداد پذيرش هفت هزار نفر در پايانه مرزي مهران ايجاد شده است كه در طول شبانه روز پذيراي خيل زيادي از زوار است و با توجه به توقف اندك زائران در اين اردوگاه، چادرهاي اسكان موقت اردوگاه ظرفيت پذيرش سهم زيادي از آنها را دارد.
زائران بهتر است براي اقامت در مهران به اين اردوگاه واقع در پايانه مرزي مراجعه كنند و در صورت تمايل به اقامت در شهر مهران به مساجد، پايگاه هاي مقاومت بسيج، تكاياف حسينه ها و نيز اقامت گاه ها و مهمان پذيرهاي ادارت مراجعه كنند.
به گزارش خبرنگاران اعزامي خبرگزاري ايرنا در مصاحبه با برخي از زائران، اين افراد از كمبود جايگاه اسكان و پر بودن ظرفيت اردوگاه هاي پايانه مرزي گله مند بودند و اذعان داشتند كه مجبور به اقامت در منازل شخصي و پرداخت اجاره بهاي گزاف شده اند.

** مردم در راه اندازي ايستگاه هاي صلواتي اربعين با پليس هماهنگي كنند
فرمانده انتظامي استان ايلام با بيان اينكه هدف همه ما خدمت به زائران اربعين حسيني است، گفت: مردم در راه اندازي ايستگاه هاي صلواتي با پليس هماهنگي كنند.
به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس استان ايلام، سردار علي دولتي اظهار كرد: يكي از چالش هاي اربعين سال قبل، عدم نظارت بر جانمايي ايستگاه هاي صلواتي در مسير زائران اربعين حسيني بود كه مشكلاتي را براي مردم و پليس ايجاد مي كرد.
وي افزود: امسال با ياري خداوند تعامل مناسبي بين نيروي انتظامي و ساير دستگاه ها ايجاد شده و همه دستگاه ها در راستاي خدمت به زائران اربعين حسيني در راستاي ارائه خدمات رفاهي و انتظامي به زائران در حال تلاش و تكاپو هستند.
دولتي با اشاره به تشكيل كميته مشاركت هاي مردمي، ادامه داد: اين كميته به زائران هم در داخل كشور و هم در كشور عراق كمك رساني مي كند، لذا از شهروندان كمك ها و نذورات خود را به اين كميته تحويل دهند تا با مديريت صحيح و به بهترين نحو از زائران پذيرايي شود.
وي به راه اندازي ايستگاه هاي پليس در جاده هاي منتهي به پايانه مرزي مهران اشاره كرد و گفت: امسال با جانمايي هاي كه صورت گرفته ايستگاه هاي پليس را در مناطقي مستقر شده و نيروي پليس علاوه بر محل در ايستگاه هاي صلواتي نيز حضور دارند.
فرمانده انتظامي استان ايلام به مسافران و زائران اربعين حسيني، توصيه كرد: در كشور عراق مقررات مربوط به آن كشور را رعايت و از تردد در مناطق ممنوعه خودداري كنند و پس از ورود به شهر مهران، خودروهاي خود را در توقفگاه هاي تعيين شده، پارك كنند و با توجه به كوهستاني بودن منطقه علاوه بر رعايت سرعت مطمئنه، زنجير چرخ و ساير وسايل جانبي را به همراه داشته باشند.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي شهر ايلام كانون اصلي و مهم تردد زوار سوگوار حسيني به عتبات عاليات عراق است. سال گذشته در روزهاي منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائرعزادار براي شركت در آيين هاي سوگواري و زيارت عتبات عاليات از اين مرز به كشورعراق سفر كردند كه پيش بيني مي شود، اين ميزان اربعين امسال به دو ميليون نفر افزايش يابد.

**كاروان خادمين زائران اربعين دهلران عازم مرز مهران شد
فرماندار دهلران گفت: كاروان خادمين زائران اربعين اين شهرستان براي ارايه خدمات و پذيرايي عازم مهران شد.
اميدعلي سبزي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: اين كاروان در پايانه مرزي مهران با ايجاد موكب تا پايان اربعين به زائران خدمات ارائه مي كند.
وي گفت: اين كاروان 8 نفره با ايجاد و برپايي چادرهاي پذيرايي از زائران بصورت شبانه روز مشغول به خدمت خواهد شد.
فرماندار دهلران افزود:با اين كاروان كه به همت فرمانداري و شركت نفت و گاز غرب آماده ارائه خدمات به زائران در مرز مهران است نيروهاي امدادي هلال احمر دهلران نيز حضور دارند.
سبزي از برپايي چادرهاي پذيرايي از زائران اربعين در ورودي شهر دهلران خبر داد و افزود: در اين مكان كه زيرساخت هاي آن نيز فراهم است مردم و مسئولان آماده پذيرايي از زائراني است كه از شهر دهلران عبور و مرور مي كنند.
وي تصريح كرد: شهرداري دهلران، نيروهاي سپاه، هلال احمر، بهداشت و درمان و مردم با برپايي چادرهايي آماده هستند تا بصورت رايگان خدمات به زائران را انجام دهند.
فرماندار دهلران با اشاره به عبور 25 درصد زائران اربعين عازم مهران از اين شهرستان گفت:با همت دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان، برپايي چادرها و پاركينگ و محل پذيرايي از آنها در اين مكان مهيا مي باشد.
سبزي بر ضرورت بسيج امكانات و استفاده از همه ظرفيت ها در بخش‌هاي اسكان، تغذيه، ترابري، بهداشت و درمان و اهتمام همه اعضاي مرتبط در خدمات‌دهي بيشتر به زائرين حسيني تاكيد كرد.
7172/7175/6034