۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81853887
T T
۰ نفر
85 قبضه سلاح از شكارچيان متخلف در چهارمحال وبختياري كشف شد

شهركرد- ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري از كشف و ضبط 85 قبضه سلاح از متخلفان شكار و صيد غيرمجاز از ابتداي سال جاري تاكنون در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست استان، شهرام احمدي روز چهارشنبه با اعلام اين خبر افزود: ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان اين تعداد سلاح مجاز، غيرمجاز و جنگي را از شكارچيان متخلف كشف و ضبط كردند.
وي تصريح كرد: براي متخلفان شكار و صيد غيرمجاز شود علاوه بر مجازاتي كه در قانون ديده شده، محدوديت هايي نيز اعمال مي شود.
احمدي، لغو پروانه شكار و محروميت از شكار و صيد به مدت يك فصل تا لغو پروانه حمل اسلحه را از مجازات هاي قابل اعمال به متخلفات شكار و صيد غيرمجاز عنوان كرد.
وي گفت: جرائم نقدي بابت ضرر و زيان وارده به محيط زيست ناشي از شكار و صيد غيرمجاز جانوران وحشي موضوع بند (چ) ماده 3 قانون شكار و صيد نيز در سال جاري تصويب شده است.
به گزارش ايرنا ،بر اساس بند (چ) قانون شكار و صيد تعيين بهاي جانوران وحشي به لحاظ مطالبه ضرر و زيان از وظايف و اختيارات شوراي عالي حفاظت محيط زيست است و بر اساس ماده 18 همين قانون در مورد جرائم مذكور، سازمان محيط زيست از حيث مطالبه ضرر و زيان ناشي از جرم، به عنوان شاكي خصوصي شناخته مي شود.
استان چهارمحال وبختياري به دليل قرار گرفتن در منطقه زاگرس مياني يا زاگرس مرطوب از تنوع گياهي و جانوري بالايي برخوردار است.
7360/ 6014/