۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81854018
T T
۰ نفر
سرنگونی جنگنده روسی توسط تركیه ضربه‌ای به جنگ علیه تروریسم بود

تهران-ایرنا- وزیر دفاع ارمنستان روز چهارشنبه گفت كه سرنگون شدن جنگنده روسی توسط تركیه ضربه ای به اقدامات ضد تروریستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، «سیران اوهانیان» در دیدار با همتای صربستانی خود افزود: زمانی كه توجه جامعه جهانی بر مقابله با تروریسم متمركز است، این گونه حوادث ( سرنگون شدن جنگنده روسی توسط تركیه) ضربه‌ای به این اقدامات است.
این مقام ارشد نظامی ارمنستان در ادامه از جامعه جهانی خواست تا از وقوع دوباره چنین حوادثی جلوگیری كند.
این در حالی است كه سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه اقدام روز گذشته (سه شنبه) ارتش تركیه در ساقط كردن جنگنده سوخو 24 مسكو را كه در خاك سوریه سقوط كرد، «دسیسه از قبل برنامه ریزی شده با اهداف ضد روسی» توصیف كرد.
لاوروف امروز در نشست خبری مشترك با «ولید المعلم» همتای سوری خود در مسكو پس از مذاكرات دو جانبه، اظهار كرد: به نظر نمی رسد هدف قرار دادن جنگنده روسی تنها یك حادثه و اتفاقی بوده باشد بلكه به نظر می رسد تحریكی از پیش طراحی شده بوده است. زیرا شباهت بسیار زیادی به رفتارهای دسیسه جویانه دارد.
وزیر امور خارجه روسیه، این اقدام تركیه را یك «رفتار خصمانه » خواند.
«دیمیتری پسكوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز با تاكید بر اینكه سرنگونی جنگنده سوخو-24 نیروی هوایی روسی بر فراز سوریه توسط ارتش تركیه، نقض آشكار قوانین بین المللی است، از تجمع و فعالیت تروریست های ضدسوری نزدیك خاك این كشور انتقاد كرد.
وی افزود: بسیار دوست داشتیم تروریست ها در فاصله دورتری از مرز تركیه با سوریه حضور داشته باشند، اما این نارحت كننده است كه دوست دارند نزدیك خاك تركیه مستقر شوند.
روسیه سخنان مقامات تركیه را مبنی بر اینكه جنگنده روسی به حریم هوایی این كشور تجاوز كرده است، رد و اعلام كرده كه بررسی اطلاعات پروازی و نقشه های ثبت شده ماهواره ای نشان می دهد كه این ادعا نادرست است. اقدام تركیه سبب ایجاد تنش در روابط تیره این كشور و غرب با روسیه شده است.
یك فروند جنگنده سوخو-24 روسیه روز گذشته (سه شنبه) برابر با سوم آذرماه، توسط تركیه هدف قرار گرفت و در سوریه سقوط كرد. رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در دیدار با شاه اردن و در واكنش به این خبر گفت:همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند.
اروپام**9234**1572