۵ آذر ۱۳۹۴، ۹:۵۸
کد خبر: 81854612
T T
۰ نفر

روسیه و تركیه در كشوری ثالت مذاكره می كنند

۵ آذر ۱۳۹۴، ۹:۵۸
کد خبر: 81854612
روسیه و تركیه در كشوری ثالت مذاكره می كنند

مسكو- ایرنا- روسیه و تركیه كه پس از اقدام نیروی هوایی این كشور در ساقط كردن جنگنده سوخو 24 روسی در سوریه، پرتنش ترین روابط خود را تجربه می كنند؛ درصدد هستند در حاشیه نشست های بین المللی در كشورهای ثالث مذاكره كنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه وزارت خارجه روسیه درباره مذاكره تلفنی چهارشنبه شب «سرگئی لاوروف» با «مولود چاووش اوغلو» همتای تركیه ای خود، اعلام كرد كه طرف روسی از اقدام آنكارا در هدف قرار دادن هواپیمای روسی ابراز انزجار كرده است.
روسیه پس از واقعه ساقط شدن هواپیمای روسی، نشست شورای راهبردی با تركیه در استانبول را كه برای دیروز (چهارشنبه) با حضور وزیران خارجه دو كشور در نظر گرفته شده بود، لغو كرد.
لاوروف در دیدار اخیر خود با «ولیدالمعلم» وزیر خارجه سوریه، با تاكید بر اینكه اقدام تركیه «دسیسه از قبل برنامه ریزی شده با اهداف ضد روسی» بوده است، از ابراز تمایل «فریدون سینیر اوغلو» وزیر خارجه این كشور برای دیدار وزیران خارجه دو كشور در حاشیه نشست های بین المللی خبر داده بود.
وزیر خارجه روسیه در این دیدار اظهار كرد: تردید زیادی داریم كه این اقدام عمدی نبوده است، زیرا شباهت بسیار زیادی به رفتارهای دسیسه جویانه دارد.
وزیر خارجه روسیه گفت: هر چند قصد جنگیدن با آنكارا را نداریم، ولی مسائلی در قبال حكومت تركیه وجود دارد و همزمان اعلام می كنیم كه روابط ما با مردم این كشور تغییر نكرده است.
وی با بیان اینكه تروریست ها از خاك تركیه برای عملی كردن اهداف خود استفاده می كنند، از پیشنهاد «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه برای بستن مرزهای تركیه با سوریه با هدف قطع مسیر ارتباطی تروریست ها پشتیبانی كرد.
روپام**391**1516**1485**1566