به كار گیری پلیس افتخاری زن در گیت های كنترل و بازرسی/ پیش بینی استفاده از ظرفیت بسیج در خدمات دهی به زوار

تهران- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به روند افزایش تردد زائران، از بكارگیری پلیس افتخاری زن در گیت های كنترل و بازرسی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بسیج خواهران نیز در دستور كار است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار لطفعلی پاكباز با اشاره به اقدامات گسترده و هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد تمهیدات لازم برای زوار اربعین حسینی، اظهارداشت: بسیاری از مشكلاتی كه در سال گذشته داشتیم رفع شده و تردد زائران در حال حاضر به خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینكه در چند روز گذشته در مواردی، از ورود افرادی كه به صورت گروهی ویزا دریافت كرده بودند و به دلایل مختلف از هم جدا شده بودند و قصد ورود به كشور عراق با كپی ویزای گروهی خود را داشتند، ممانعت شده است، افزود: در این راستا و با توجه به مصوبه ششمین نشست فرماندهان مرزبانی دو كشور ایران و عراق، مقرر شد تا عراقی ها كپی ویزاهای گروهی ای را كه ممهور به مهر برابر اصل كنسولگری عراق است را قبول كنند.
فرمانده مرزبانی استان ایلام ادامه داد: احتمالا در هنگام بازگشت زائران با توجه به حجم زیاد ورود به كشور از خواهران بسیج نیز در گیت های كنترل و بازرسی استفاده خواهیم كرد.
پاكبازهمچنین از افزایش چندین پست ایست و بازرسی در مرز و كنترل دقیق مرزهای این استان جهت جلوگیری از تردد غیرمجاز خبر داد و خاطرنشان كرد: تا امروز وضعیت بسیار خوبی را در مرزها شاهدیم.
وی گفت: از 26 آبان ماه پذیرایی ما از زائران با تعداد پنج هزار نفر زوار در روز آغاز شده و به ترتیب این تعداد به هفت هزار، 13 هزار، 64 هزار و روز گذشته به بیش از 84 هزار زائر در روز رسید و پیش بینی می كنیم امروز تعداد زائرانی كه از مرز مهران عبور می كنند از مرز 100 هزار نفر خواهد گذشت.
اجتمام**7268**1724