۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81854868
T T
۰ نفر
حركت جهادي پليس فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا درمرزها

تهران- ايرنا- معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به روحيه جهادي و انگيزه قوي كاركنان اين رده تخصصي، گفت: فاوا ناجا از سال گذشته با اعزام تيم هاي كارشناسي خود به نقاط مختلف مرزي براي بررسي در حوزه هاي مختلف، تلاش فراواني انجام داده است.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرداراحمد دولت خواه در مورد اقدامات فاوا ناجا در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه همزمان با فرا رسيدن ايام اربعين حسيني افزود:‌ ماموريت معاونت فاوا ناجا به عنوان يك رده تخصصي در مراسم عظيم اربعين، ايجاد زير ساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز براي تسهيل در تردد زائران در حوزه هاي مختلف است.
وي با اشاره به روحيه جهادي و انگيزه قوي كاركنان اين رده تخصصي در راستاي خدمت به زائران حسيني، ادامه داد: فاوا ناجا از سال گذشته با اعزام تيم هاي كارشناسي خود به نقاط مختلف مرزي براي بررسي در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه زير ساخت ها، سامانه ها، سامانه هاي نظارت تصويري، ارتباطات بي سيمي و غيره، تلاش فراواني كرده است.
اين مقام ارشد انتظامي به طراحي سامانه هاي بي سيمي اشاره كرد و افزود: اين سامانه، امكان ارتباط بي سيمي تمام پليس هاي تخصصي و ساير سازمان ها از جمله اورژانس، آتش نشاني، بسيج و حتي ارتباط با تهران را امكان پذير مي كند.
وي به افزايش درخواست گذرنامه از سوي مردم اشاره كرد و گفت: تمام افراد بايد قبل از ورود به مرز، گذرنامه خود را تهيه كرده باشند ولي اگر افرادي با شرايط خاص و مشكلاتي، موفق به اخذ گذرنامه نشدند از طريق جايگاه هايي كه در مرز در نظر گرفته شده است، براي اخذ گذرنامه اقدام كنند.
دولت خواه به سامانه هاي نظارت تصويري اشاره كرد و گفت: سيستم نظارت تصويري (دوربين هاي مدار بسته) در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه و همچنين داخل گيت ها تعبيه شده است و با ايجاد اين سيستم مانيتورينگ، امكان مشاهده زائران در مرزها و حتي در تهران وجود دارد.
وي از آمادگي كامل معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا در خصوص هر نوع خدمات دهي زيرساختي سخت افزاري و نرم افزاري در مرزهاي منتهي به خاك عراق خبرداد.
دولت خواه به برنامه هاي آينده فاوا ناجا اشاره و تصريح كرد: توجه به حوزه هاي زير ساختي از جمله نرم افزاري و سخت افزاري، يكپارچگي و هوشمند سازي بانك هاي اطلاعاتي، ارائه سرويس ديجيتال به نيروهاي ميداني پليس از اهم برنامه هاي معاونت اطلاعات و ارتباطات ناجا در آينده است.
اجتمام**7268** 1724
۰ نفر