۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81854894
T T
۰ نفر
تاكید وزیر بهداشت بر افزایش آمادگی برای زمان بازگشت زائران اربعین حسینی

ایلام- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران ابراز رضایت و تاكید كرد: باید آمادگیها برای زمان بازگشت زائران افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی، از طریق دانشگاه علوم پزشكی، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و بسیج جامعه پزشكی وزارت بهداشت در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به فاصله هر پنج كیلومتر یك پایگاه امدادی هلال احمر و تعداد قابل توجهی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس مستقر و پنج درمانگاه نیز در پایانه مرزی مهران دایر شده است.
وزیر بهداشت افزود: پنج بیمارستان دانشگاههای علوم پزشكی كشور، دانشگاه علوم پزشكی ایلام را در این ایام حمایت می كنند و كادرهای پزشكی و درمانی دانشگاههای علوم پزشكی همدان، اردبیل و شهید بهشتی نیز از امروز در مرز مهران مستقر شدند.
وی گفت: هم اكنون وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در این مرز مناسب است ولی به نظر می رسد باید آمادگی خود را برای بازگشت زائران در مرزهای سه گانه بیشتر كنیم.
دكتر هاشمی ادامه داد: در هنگام عزیمت زائران به اماكن مقدس عتبات عالیات، همكاران وزارت بهداشت اطلاعات لازم را از طریق ارائه بروشورهای بهداشتی به زائران می دهند.
وی تاكید كرد: در برگشت زائران حتما كنترلهای شدیدی را به منظور مراقبت خود زائران و سایر هموطنان، بدون مزاحمت برای آنها انجام می شود.
وزیر بهداشت گفت: در صورتی كه همكاران مراقبت بیشتری انجام دهند و مردم و زائران نیز همكاری كنند جای هیچگونه نگرانی از بایت بیماری وبا وجود ندارد.
دكتر هاشمی افزود: بارها از تمامی زائران درخواست شده از آبهای بسته بندی شده استفاده كرده و در زمینه سلامت و بهداشت مواد غذایی مراقبتهای لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: ویروس بیماری وبا در مقابل سرمای هوا بسیار ضعیف است هر چند ماموران بهداشتی نیز كنترلهای لازم را انجام می دهند اما زائران باید نسبت به شستن مدوام دست و صورت خود برای پیشگیری از هرگونه بیماری اقدام كنند.
وزیر بهداشت گفت: باید همه مراقبت كنند و ما تا جایی كه توان داریم با كمك همكاران در حوزه سلامت از جمله هلال احمر، بسیج جامعه پزشكی و دیگر داوطلبان ارائه خدمات بهداشتی را به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشكلی مدیریت خواهیم كرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مدیران كل دستگاههای اجرایی صبح امروز از طریق فرودگاه شهدا وارد این استان شد.
بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشكی و جمعیت هلال احمر ایلام در جاده ارتباطی ایلام - مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت است.
همچنین وزیر بهداشت در این سفر در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران بدلیل كوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یكی از كانونهای پر رفت و آمد زوار عتبات عالیات بشمار می رود. در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته افزون بر یك میلیون و 500 هزار زائر از این مرز رفت و آمد كردند.
6032/3032/9002/1858
۰ نفر