۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81855099
T T
۰ نفر
خاتمی: وسوسه وغوغا سالاری ها نباید بسیجیان را ازمسیر حق بیرون ببرد

كرمان - ایرنا - نماینده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: وسوسه وغوغا سالاری ها نباید بسیجیان را ازمسیر حق بیرون ببرد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان نواحی كرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: یك نقطه ناامن در سراسر كشور و در مرزها و نقاط مركزی پیدا نمی شود.
وی با بیان اینكه بسیجیان آینده بشریت هستند و بشریت به وجود آنها مفتخر می كند گفت: همین بسیجیان در ركاب امام زمان (عج)، سنگرهای كلیدی جهان را فتح خواهند كرد.
وی بیان كرد: امروز ( پنجم آذر ) به نام بسیج نامگذاری شده و ما از توصیف بسیج به عنوان گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی كه الگوی فتح است، ناتوانیم.
وی تصریح كرد: وسوسه و غوغا سالاری ها نباید بسیجیان را از مسیر حق بیرون ببرد.
وی گفت: خداوند بسیج را به عنوان ذخیره ای ارزشمند برای كشور نگه دارد و انشاالله روز به روز این شجره طیبه تنومندتر شود.
آیت الله خاتمی افزود: بسیج با شش واژه مترادف و با شش واژه نیز بیگانه است و این واژه ها خطوط اصلی بسیج هستند.
وی گفت: نخستین واژه ای كه بسیج با آن عجین است، واژه حضور است و بسیج هم اكنون در همه صحنه های انقلاب اسلامی، حاضر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: پزشك، دانش آموز، دانشجو، روحانی و دیگر اقشار بسیجی همیشه در صحنه حضور دارند.
وی با اشاره به آیات قرآن كریم در زمینه امر جامع و لزوم شركت مردم در این امر افزود: نماز جمعه و حضور در انتخابات و جنگ، مصداق امر جامع است.
وی واژه دوم را بصیرت عنوان كرد و گفت: بصیرت لازمه یك بسیجی است و بسیجی كه بصیرت ندارد، چه بسا فقط نامش بسیجی است ولی در اردوگاهی دیگر خدمت می كند.
آیت الله خاتمی تصریح كرد: بصیرتی كه می گوییم، معنای خاصی دارد و دشمن شناسی، شناخت هدف و برنامه های دشمن از جمله معانی بصیرت است.
وی گفت: باید بدانیم دشمن چه هدف و برنامه ای دارد تا بتوانیم مقابلش بایستیم.
وی افزود: سومین واژه ای كه بسیج با آن مانوس است، شهادت است و بسیج با شهادت عجین است و با افتخار به استقبال شهادت می رود.
امام جمعه موقت تهران گفت: شهدای مدافع حرم كه در همه استان های كشور تشییع می شوند، جلوه هایی هستند كه مشخص می كنند، هنوز بازار شهادت گرم است و در باغ شهادت بسته نیست.
وی اظهار كرد: واژه فداكاری، چهارمین واژه ای است كه بسیجی با آن ارتباط دارد و بسیجی با پیام فداكاری و ادای دین، وارد عرصه می شود.
وی با بیان اینكه پنجمین واژه ای كه بسیج با آن عجین است آمادگی دائم است، افزود: ما باید آمادگی فكری، فرهنگی، اقتصادی و نظامی داشته باشیم زیرا دشمنان دست از مبارزه بر نخواهند داشت و زمانی راضی می شوند كه نظام را استحاله كنند و عقب نشینی از اصول را در جامعه ببینند كه البته استكبار این را به گور خواهد برد.
آیت الله خاتمی گفت: هدف استكبار، چشم پوشی مردم از نظام اسلامی است و آمادگی دائم بسیجیان بخصوص آمادگی فرهنگی، توطئه دشمنان را خنثی خواهد كرد.
وی تصریح كرد: سرداران آمادگی فرهنگی جامعه همه دلدادگان نظام از جمله روحانیت، فرهنگیان و دانشگاهیان هستند.
نماینده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آرزوی دشمن این است كه این ملت بزرگ، دست از آرمان های خود بردارد.
وی افزود: همه چیز ما به ایستادگی در مقابل استكبار بستگی دارد و بیداری در جهان در سایه مرگ بر آمریكایی است كه شما می گویید.
وی بیان كرد: واژه ششم در بسیج، ولایت مداری است و بسیجی یعنی انسان ولایت مدار، یعنی كسی كه می گوید من یك فرمانده دارم كه او فرمانده كل قوا و دلها، امام آیت الله سید علی خامنه ای (مدظله العالی) است.
آیت الله خاتمی در ادامه سخنانش گفت: خستگی نخستین واژه ای است كه بسیج با آن بیگانه است.
وی تصریح كرد: بسیج با انگیزه و هدفمند، راهش را انتخاب كرده است و با نشاط ادامه می دهد.
وی بیان كرد: بسیج دشمنان اسلام، انقلاب، آمریكا و صهیونیست ها را خسته می كند، اما خودش خسته نخواهد شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن قصد دارد، ملت ایران را خسته كند اما اكثر ملت ایران كه جزء بسیجیان هستند و خستگی در قاموس شان جایی ندارد.
وی افزود: دشمنان تحریم ها را بوجود آورند تا ملت ایران را خسته كنند اما به اذعان خبرنگاران بیگانه، هیچ جای ایران به یك كشور تحریم شده شباهت ندارد و این به معنای آن است كه ایران اسلامی مثل یك سرو قامت كشیده در مسیر حقش ایستاده است.
وی دومین واژه بیگانه با بسیج را استكبار معرفی كرد و گفت: تمام وجود بسیجیان از استكبار، بویژه آمریكای جنایتكار، بیزار بوده و خواهد بود.
آیت الله خاتمی افزود: برخی بی میل نیستند با آمریكا مذاكره و رابطه ایجاد كنند و شعار مرگ بر آمریكا، این معنی را می دهد كه این راه، مورد تایید ملت ایران نیست.
وی بیان كرد: آمریكا، شیطانی است كه از 37 سال پیش بزرگتر شده اما به فضل خداوند، نفوذ آن كمتر شده است.
وی افزود: آمریكا دو خط را اكنون دنبال می كند كه یكی خط نفوذ در كشورهای منطقه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان كرد: امروز فكر و اندیشه ما در سوریه، لبنان، بحرین و در بسیاری از نقاطی كه مسلمانان زندگی می كنند، نفوذ دارد.
وی گفت: به تازگی آمریكا می گوید مشكل سوریه با حضور ایران حل می شود و حرف ایران حل مشكلات سوریه با حضور و مذاكره طرف های داخلی است كه این حرف كاملا منطقی و وجدانی است.
وی افزود: آمریكا قصد دارد جلوی نفوذ ایران را بگیرد اما جلوی پیام حق را نمی تواند بگیرد.
آیت الله خاتمی تصریح كرد: آمریكا در عرصه داخلی در پی نفوذ است و نفوذ، سومین واژه ای است كه بسیج با آن بیگانه است.
وی گفت: برخی بشدت از واژه نفوذ وحشت كردند و این واژه از جریان برجام تاكنون 80 بار در ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است.
وی افزود: برخی واژه نفوذ را توهم و سوء استفاده می دانند اما تردید نكنید آمریكا در پی نفوذ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریكا به خیال خودش با برجام، روزنه پیدا كرده اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با شروط 9 گانه، روزنه نفوذ آمریكا را بستند و نگذاشتند آمریكا از روزنه برجام به كشور وارد شود.
وی تصریح كرد: بزك كردن چهره و پوشاندن جنایت آمریكا، روزنه نفوذ است.
وی گفت: در عرصه مطبوعات برخی روزنامه ها طوری قلم می زنند كه گویا از كلمه نفوذ در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی كه برای هشدار مطرح كرده اند وحشت دارند.
آیت الله خاتمی افزود: بسیجی نمی گذارد پای آمریكا در این كشور باز شود و پای آمریكا را خواهد شكست.
وی بیان كرد: همزمان با برجام، موضوع مك دونالد مطرح شد و هر جا كه آمریكا می خواهد وارد شود از راه مك دونالد و ساندویچ بوده است.
وی اظهار كرد: گورباچف رئیس جمهور سابق شوروی نیز گفت با آمدن مك دونالد، روزنه نفوذ به این كشور باز شد اما در كشور ایران به فضل خدا، جلوی این روزنه گرفته شده و خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برجام با تایید و شروط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسته شده است و ملت بزرگ ایران، برجام را با شروط معظم له تایید كرده اند.
وی با تاكید بر اینكه نفوذ فرهنگی را باید جدی بگیریم گفت: دشمنان با نفوذ فرهنگی در تلاش هستند، خود باوری ملت ایران را بگیرند.
وی ادامه داد: برخی قلم ها آنچنان می نویسند كه ما چیزی نداریم اما ما در همه عرصه ها قدرتمند هستیم.
آیت الله خاتمی گفت: واژه چهارمی كه بسیجی از آن بیزار است فتنه است.
وی افزود: فتنه سال 88 زخم كهنه ای را بعنوان یك لكه ننگ بر دامن فتنه گران باقی گذاشته است.
وی گفت: فتنه گرانی كه حاضر به عذرخواهی خشك و خالی هم نیستند و قصد دارند فتنه فراموش شود اما تا زمانی كه فتنه گران توبه نكنند و دست از شرارت و ادامه آن بر ندارند، بسیجی با تمام وجود از آنها بیزار و متنفر است.
امام جمعه موقت تهران افزود: بسیجی نه تنها با فتنه دیروز میانه ای نداشته بلكه قهرمان مبارزه با فتنه است.
وی گفت: هشت ماه میان داری فتنه گران به تعبیر فرماندهان جنگ از هشت سال جنگ، سخت تر بود.
وی افزود: حامیان فتنه از نگاه این ملت، محكوم هستند و دست و پا نزنند و اكثریت و موج خروشان ملت را ببینند.
آیت الله خاتمی گفت: كرمان در حادثه فتنه، امام جمعه ای داشت كه در خط مقدم مقابله با فتنه قرار داشت و این مایه افتخار این استان است.
وی افزود: واژه پنجمی كه بسیج با آن میانه ای ندارد، تفرقه و تنش است.
وی تصریح كرد: بسیجی تنش زا نیست، بلكه بسیجی مبشر وحدت است و معنای وحدت هم این نیست كه هر كسی هر رفتار نادرستی داشته باشد به آن انتقاد وارد نباشد.
نماینده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیجی جلسه ای را به هم نمی زند و حافظ امنیت جلسات است.
وی تصریح كرد: بسیجی اهل تنش نیست بلكه تنش زداست و بسیجی به صحنه می آید تا برخی افراد با دین، اعتقادات و آرمان های ولایت بازی نكنند و این تنش بوجود می آورد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب از عمق جان از فتنه رنجش دارند و این رنجش شخصی نیست بلكه رنجش نظام است و اگر این فتنه ادامه پیدا كرده بود، خون 200 هزار شهید انقلاب اسلامی بر باد رفته بود.
آیت الله خاتمی خطاب به بسیجیان گفت: وحدت در اصول و آرام بخشی جامعه، مایه كمال و رشد است و جامعه ای كه در آن تنش باشد، پیشرفت نخواهد كرد.
وی با بیان اینكه ششمین واژه ای كه بسیج با آن میانه ای ندارد یأس است افزود: دشمنان می خواهند، ملت را مایوس كنند و بگویند ما در هیچ عرصه ای پیشرفت نكرده ایم در حالی كه اگر ما پیشرفت نكرده ایم، پس این جنجال برای چیست؟
وی تصریح كرد: دشمنان می دانند در عرصه هسته ای ما بمب اتمی نداریم اما پیشرفت ما در نظر آنها مثل بمب اتمی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه هوا فضا نیز هزینه های هنگفتی خرج شد تا به ما ماهواره بدهند؛ اما ندادند ولی بسیجیان فن آور ما آمدند و به فضل خدا، ماهواره ای را در فضا قرار دادند و اینها پیشرفت است.
وی گفت: اوائل انقلاب بیماران ما برای درمان به خارج از كشور می رفتند اما به فضل خدا، امروز پیشرفت پزشكی ایران اسلامی كشورها را به تعجب وا داشته است.
آیت الله خاتمی افزود: برخی افراد بخصوص شبكه های فارسی زبان بیگانه، طوری وانمود می كنند كه شیرازه انقلاب از هم پاشیده، اما آنها واقعیت را درك نمی كنند.
وی اظهار كرد: این انقلاب بدون تردید، ماندنی است و آنها كه با این انقلاب فاصله دارند، بازنده میدان هستند.
7437/3029/8066
۰ نفر