۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81855221
T T
۰ نفر

استقرار30 پلیس افتخاری زن در مرز مهران

۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81855221
استقرار30 پلیس افتخاری زن در مرز مهران

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به افزایش تردد زائران در پایانه مرزی مهران گفت: 30 پلیس افتخاری زن برای كنترل و بازرسی بانوان مسافر در این پایانه بكار گرفته شده است.

سردار لطفعلی پاكباز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: زنان پلیس با فرماندهی مرزبانی استان ایلام همكاری دارند ضمن اینكه در صورت نیاز به افزایش تعداد زنان، از ظرفیت بسیج استفاده می كنیم.
وی با بیان اینكه در هنگام بازگشت زائران با توجه به حجم زیاد ورودی به كشور برای كنترل و بازرسی از ظرفیت خواهران بسیجی در گیت های كنترل و بازرسی استفاده خواهیم كرد، افزود: پست های ایست و بازرسی در مرز و كنترل دقیق مرزی برای جلوگیری از تردد غیرمجاز ایجاد شده است .
سردار پاكباز با بیان اینكه اقدام های خوبی در حوزه خدمات رسانی به زائران از سوی مرزبانی و نیروی انتظامی انجام شده است، افزود: تردد زائران از پایانه مرزی مهران برغم ازدحام جمعیت بخوبی در حال انجام است.
وی با بیان اینكه نیروهای مرزبانی در مبادی خروجی و ورودی به كشور از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید ممانعت می كنند، یادآور شد: در روزهای گذشته برخی افراد كه قبلا اقدام به دریافت روادید گروهی كرده ولی بدلایلی از هم جدا شده و سعی داشتند با ارائه كپی روایدد به صورت انفرادی از مرز بگذرند، از خروج آنها جلوگیری شد.
سردار پاكباز تاكید كرد: با توجه به مصوبه ششمین نشست فرماندهان مرزبانی دو كشور ایران و عراق، مقرر شد تا عراقی ها كپی روادیدهای گروهی را كه ممهور به مهر برابر اصل كنسولگری عراق است از زائران قبول كنند در غیر این صورت اجازه خروج نمی دهند.
پایانه مرزی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها كانون اصلی تردد زائران شركت كننده در آیین اربعین حسینی است. سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد كردند كه پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
9002