۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81855413
T T
۰ نفر
تردد زائران از مرز مهران همچنان با رواديد و گذرنامه انجام مي شود

ايلام - ايرنا - جانشين رئيس ستاد اربعين استان ايلام تاكيد كرد تردد زائران از مرز بين المللي مهران براي شركت در آيين پياده روي اربعين فقط با گذرنامه و رواديد انجام مي شود.

حسين كلانتري شامگاه پنجشنبه در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هيچ زائري بدون داشتن گذرنامه و رواديد نمي تواند از مرز خارج شود بنابراين مردم به شايعات توجه نكنند و با در دست داشتن مدارك قانوني به مرزها براي شركت در آيين اربعين حضور پيدا كنند.
وي گفت: تاكنون هيچ بخشنامه يا ابلاغي در خصوص لغو رواديد سفر به عراق در ايام اربعين توسط مسئولان كشورهاي ايران و عراق نداشته ايم بنابراين سفر فقط با مدارك قانوني گذرنامه و رواديد امكان پذير است.
كلانتري يادآور شد: هم اكنون تردد زائران از مرز بين المللي مهران برغم ازدحام جمعيت و شلوغي، در كمال نظم و امنيت بدون كمترين معطلي در حال انجام است و مشكلي از بابت تردد زائران در اين مرز وجود ندارد.
وي افزود: از صبح امروز تاكنون بيش از 130 هزار زائر از مرز بين المللي مهران خارج شده اند و پيش بيني مي كنيم روند تردد زائران در روزهاي آينده افزايش چشمگيري داشته باشد.
پايانه مرزي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي ايلام اين روزها كانون اصلي تردد زائران شركت كننده در آيين اربعين حسيني است. سال گذشته در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد امسال تا دو ميليون نفر افزايش يابد.
9002