۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81855732
T T
۰ نفر
اسكان زائران اربعين در مهران و ايلام به 21 هزار و 100 نفر رسيد

ايلام - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر ايلام از اسكان 21 هزار و 100 زائر اربعين حسيني در شهرستان هاي مهران و ايلام از اول آذر تا صبح امروز خبر داد.

محمد سليماني روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد، 13 هزار و 800 نفر در مهران و مابقي آنها نيز در شهر ايلام بصورت موقت اسكان يافتند.
وي با بيان اينكه دو اقامتگاه موقت در جمعيت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد اين شهرستان براي اسكان زائران مجهز شده است، افزود: علاوه بر اين در پي حجم گسترده زائران، اردوگاهي با ظرفيت يك هزار نفر در شهر مهران از روز گذشته برپا شده است.
سليماني تاكيد كرد: همچنين در ايلام نيز مسجد علي ابن ابيطالب(ع) و سرسراي ورزشي شهداي ميمك براي اسكان زائران از سوي هلال احمر تجهيز و راه اندازي شده است.
وي يادآور شد: اين اقامتگاه ها به امكانات مورد نياز اسكان از جمله موكت و پتو تجهيز شده اند و ظرفيت اسكان شبانه پنج هزار نفر را دارند ضمن اينكه اسكان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
سليماني همچنين با اشاره به استقرار گروه هاي امدادي در جاده هاي مسير تردد زائران اربعين حسيني در استان بويژه جاده ايلام - مهران گفت: 25 گروه امدادي در اين مسيرها مستقر هستند و تاكنون به شش حادثه رانندگي امدادرساني كه هشت مصدوم داشته امداد رساني كرده اند.
مديرعامل هلال احمر ايلام افزود: با توجه به پيش بيني حجم تردد بالاي زائران در نقاط مختلف اين استان، اين پايگاه ها در جاده هاي دهلران، دره شهر، ملكشاهي، شباب، قلاجه و مهران مستقر هستند.
وي با بيان اين كه از اين تعداد، 10 تيم امدادي در جاده ايلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان كرد: اين پايگاه ها هر 8 تا 10 كيلومتر از طول اين مسير را پوشش مي دهند.
وي همچنين از استقرار 20 تيم امداد موتوري هلال احمر در پايانه مرزي مهران خبر داد و يادآور شد: اين تيم ها با هدف سهولت در امداد رساني علاوه بر پايگاه هاي امداد جاده اي در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه مي كنند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر ايلام گفت: افزون بر اين تيم هاي امدادي، بالگرد جمعيت هلال احمر نيز در روزهاي نزديك به اربعين حسيني كه حجم تردد زائران بيشتر مي شود در پايانه مرزي مهران مستقر مي شود تا در صورت نياز نسبت به ارائه خدمات امداد هوايي اقدام كند.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي استان ايلام كانون اصلي و مهم تردد زوار سوگوار حسيني به عتبات عاليات است سال گذشته در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر عزادار براي شركت در آيين هاي سوگواري و زيارت عتبات عاليات از اين مرز به كشورعراق سفر كردند كه پيش بيني مي شود، اين ميزان اربعين امسال تا دو ميليون نفر افزايش يابد.
7171/9002