۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81855775
T T
۰ نفر
اختصاص اعتبار يك ميليارد ريالي كميته امداد براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني

ايلام - ايرنا - مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) ايلام از اختصاص يك ميليارد ريال اعتبار براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در شهر و مرز مهران و شهر ايلام خبر داد.

ضيا رضايي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مبلغ در طول ايام منتهي به اربعين در بخش پخت غذا، پذيرايي، كمك به زائران نيازمند و خدمات رساني به آنها هزينه خواهد شد.
وي با اشاره اينكه مسئوليت ستاد اشياي گمشده زائران در اربعين حسيني امسال در مرز مهران نيز به اين نهاد واگذار شده است ادامه داد: لوازمي كه از زائران در پايانه مرزي مهران جا مانده باشد در اين ستاد نگهداري مي شود تا پس از بازگشت به صاحبانشان تحويل داده شوند.
رضايي همچنين از آمادگي اين نهاد براي كمك به افراد در راه مانده خبر داد و اظهار كرد: بررسي هاي لازم در اين بخش انجام و به زائران نيازمند كمك مالي براي بازگشت به شهرهاي خود مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) ايلام همچنين از راه اندازي موكب حضرت زينب كبري(س) در شهر ايلام خبر داد و گفت: در اين موكب از زائران شركت كننده در آيين اربعين حسيني با چاي، آب بسته بندي شده و غذا پذيرايي مي شود.
وي با بيان اينكه علاوه بر اين خدمات اين نهاد از ظرفيت مهمانسراها و فضاهاي اداري قابل استفاده براي اسكان زائران حسيني بكارگيري مي كنيم، افزود: اين نهاد آماده دريافت هرگونه نذورات مردمي براي توزيع بين زائران حسيني است.
مرز بين المللي مهران مرز كانون اصلي تردد زائر و صادرات كالا ايراني به كشور عراق است، شمار زيادي از زائران اربعين حسيني براي شركت در آيين هاي ويژه اين روز از طريق اين مرز به عراق عزيمت مي كنند.
سال گذشته در ايام منتهي به اربعين حسيني بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز تردد كردند پيش بيني مي شود امسال اين ميزان تا دو ميليون زائر افزايش يابد.
7171/9002