۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81855978
T T
۰ نفر
مديركل دادگستري خوزستان:ورود غيرقانوني به عراق جرم است و جريمه حبس دارد

آبادان-ايرنا-مديركل دادگستري استان خوزستان با توصيه به زائراني كه قصد دارند در ايام اربعين حسيني در كشور عراق باشند مبني بر تهيه مدارك خروج از مرز، گفت:عراق، ورود غيرقانوني به كشورش را جرم دانسته و جرائم سنگيني براي اين كار در نظر گرفته است.

به گزارش ايرنا فرهاد افشار نيا روز جمعه در مرز بين المللي شلمچه در بازديد از روند خدمت رساني به زائران كربلا با توصيه به زائران مبني بر تهيه مدارك تردد از مرز نظير گذرنامه و رواديد معتبر پيش از مراجعه به مرز، گفت:افرادي كه بدون رواديد از ايران خارج شده و ماموران پليس عراق آنان را شناسايي و دستگير كنند، در آن كشور تحت تعقيب قانوني قرار مي گيرند.
وي ادامه داد:اين اتفاق سال هاي گذشته نيز رخ داده است كه دستگيرشدگان پس از صرف هزينه و زمان فراوان، توانستند به ايران بازگردند.
افشارنيا تصريح كرد:ورود غيرمجاز به عراق، از نظر دولت آن كشور جرم تلقي شده و مجرمان در دادگاه هاي آن كشور تحت تعقيب قرار مي گيرند.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به مقصد كربلاي معلا مي باشد.
در ايام اربعين سال گذشته 580 هزار زائر از مرز بين المللي شلمچه به كربلا عزيمت كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
6110/6125