۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81856052
T T
۰ نفر
لاوروف: حمایت های سیاسی وضد تروریستی روسیه ازسوریه ادامه می یابد

مسكو - ایرنا - «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با رد فشارهای اردوگاه ضد سوری برای قطع حمله های هوایی به تروریست در سوریه، اعلام كرد: مسكو حمایت های ضدتروریستی و سیاسی خود از دمشق را همچنان ادامه خواهد داد و این روند قطع نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، لاروف امروز (جمعه) در دومین نشست مذاكره با «ولیدالمعلم» همتای سوری خود در مسكو طی سه روز اخیر اعلام كرد : حمایت روسیه از سوریه در برابر تروریست ها و همچنین كمك به پیشبرد راه حل سیاسی بحران این كشور ادامه خواهد یافت.
وی افزود : فدراسیون روسیه مطابق با خواسته حكومت سوریه در شناسایی و نابودی تروریست ها به دمشق كمك می كند.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: همزمان با همكاری نظامی ضد تروریستی مسكو و دمشق، روسیه درچارچوب حمایت های بین المللی از سوریه برای آغاز روند حل و فصل عادلانه و دموكراتیك و داخلی تلاش می كند تا مردم این كشور بتوانند خود سرنوشت كشورشان را تعیین كنند.
روسیه در طول 60 روز همكاری نظامی ضد تروریستی با سوریه حدود 6400 هدف تروریستی به ویژه وابسته به داعش را نابود و درخواست چند كشور غربی عربی برای قطع عملیات علیه تروریست ها را رد كرده است.
بر اساس اطلاعات مستند، هفت كشور اردوگاه ضد سوری و رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حكومت «بشار اسد»، برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز كردند كه براساس گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، اكنون 30 هزار تروریست خارجی از 100 كشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
اروپام**391**1516/1859