۶ آذر ۱۳۹۴، ۲۲:۰۳
کد خبر: 81856306
T T
۰ نفر
تردد در دو جاده مرزي خوزستان در مسير زوار اربعين روان است

اهواز- ايرنا- معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان گفت: در حال حاضر ترافيك در دو مسير اهواز چذابه و خرمشهر شلمچه روان است.

سرهنگ سيد رحمان موسوي جمعه شب در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با حضور پليس در دو مسير ياد شده زوار اربعين حسيني بدون كمترين مشكلي در حال حركت به سوي مرزهاي ايران و عراق براي شركت در مراسم اربعين حسيني هستند.
وي در عين حال از شهروندان خواست با توجه به حضور گسترده مردم در روزهاي آتي براي شركت در مراسم اربعين حسيني از آوردن خودروهاي شخصي اجتناب ورزند تا مشكل ترافيكي به عمل نيايد.
موسوي تاكيد كرد: ستاد اربعين حسيني استان خوزستان به اندازه كافي اتوبوس و خودروهاي عمومي براي انتقال زوار در مسيرهاي ياد شده در نظر گرفته و نيازي به آوردن خودروي شخصي نيست.
موسوي با اشاره به اينكه پاركينگ براي 15 هزار دستگاه خودروي شخصي در دو مرز چذابه و شلمچه ايجاد شده است اظهار كرد: پاركينگهاي تعبيه شده براي خودروهاي شخصي زوار در حال تكميل شدن است به همين دليل بهتر است زوار خودروي شخصي به مرزهاي خوزستان نياورند.

*** هيچ رواديدي در مرزهاي خوزستان صادر نمي شود
سرهنگ موسوي تاكيد كرد هيچ رواديدي در دو مرز چذابه و شلمچه صادر نمي شود و زوار بدون رواديد و گذرنامه به هيچ وجه به مرزها مراجعه نكنند زيرا مجبور به ماندن در پشت مرزها مي شوند و عملا باعث ازدحام جمعيت و كند شدن خدمات دهي به زوار خواهند شد.
وي گفت: كشور عراق تصميم جدي گرفته است كه امسال حتي يك زائر بدون رواديد را نپذيرد و مردم به شايعاتي كه در فضاي مجازي مبني بر آزاد شدن رواديد در مرزها پخش شده توجه نكنند زيرا به هيچ وجه صحت ندارد.
معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان افزود: مردم فقط به سايتهاي رسمي و معتبر كشور مراجعه كنند و به فضاهاي مجازي از قبيل واتساپ، تلگرام و غيره توجه نكنند.

*** بيش از 600 هزار نفر از مرزهاي استان خوزستان عازم كربلاي معلي شده اند
سرهنگ موسوي با اشاره به نظم و انضباط حاكم بر دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان گفت : تا پايان روز جمعه حدود 600 هزار نفر زائر از دو مرز شلمچه و چذابه براي شركت در مراسم اربعين حسيني عازم عراق شدند.
وي گفت: خوشبختانه امنيت و نظم خوبي در مرزها حاكم است و پليس به عنوان خادمان حسيني جز خدمت دهي به زوار هيچ كار ديگري انجام نمي دهند.

***جاده هاي مرزي بدون تصادف
وي با تقدير از زوار اربعين حسيني به دليل همكاري خوبشان با پليس گفت: خوشبختانه امسال هيچگونه حادثه رانندگي منجر به فوت يا جرح در دو مسير منتهي به مرز در خوزستان انجام نشده است.
موسوي گفت: امسال جاده هاي اهواز- چذابه و خرمشهر- شلمچه از لحاظ زيرساختي به حد استاندارد نزديك شده و پليس خادمان زوار نيز در امتداد مسير حضوري پر رنگ دارد.
مسير اهواز- چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر- شلمچه نيز 30 كيلومتر مي باشد كه زوار عتبات عاليات همه ساله از اين دو مسير راهي كشور عراق مي شوند.
6064