۷ آذر ۱۳۹۴، ۹:۲۷
کد خبر: 81856512
T T
۰ نفر
نمازخانه هاي مدارس استان ايلام آماده اسكان زائران اربعين است

ايلام - ايرنا - مدير كل آموزش و پرورش ايلام از آمادگي اين اداره كل براي اسكان زائران اربعين حسيني در نمازخانه هاي مدارس خبر داد.

علي بيرانوندي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به نزديك شدن به ايام اربعين و افزايش حجم تردد زائران، نمازخانه مدارس شهرهاي سرابله، مهران، ايلام و ايوان براي اسكان آماده است.
وي ادامه داد: علاوه بر اين همه مراكز رفاهي وابسته به آموزش و پرورش نظير باشگاه فرهنگيان، دانشگاه فرهنگيان و مراكز تربيت معلم در شهرستان هاي مهران، دهلران، ملكشاهي و ايلام براي اسكان زائران مهيا شده اند.
بيرانوندي گفت: اين اداره كل از آمادگي كامل براي اسكان زائران اربعين برخوردار است و در اين زمينه تمامي امكانات آموزش و پرورش مركز استان و شهرستان مهران براي اسكان بكارگيري مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش ايلام تاكيد كرد: اگر چه هدف اين سازمان جلوگيري از تعطيلي مدارس براي عدم ضربه به آموزش و درس دانش آموزان است ولي بدليل نياز به اسكان مدارس شهر مهران اين هفته تعطيل شدند.
وي با اشاره به اينكه مدارس مهران پارسال به علت اسكان زائران دچار آسيب هايي در فضاي سرويس هاي بهداشتي و كلاسي شدند، گفت: امسال سعي مي شود در اين زمينه با نظارت بيشتري اسكان انجام شود.
بيرانوندي با بيان اين كه پارسال اين اداره كل يكي از اعضاي فعال ستاد اربعين بود، افزود: آموزش و پرورش در كنار ساير دستگاه هاي اجرايي استان با استفاده از ظرفيت هاي موجود خود در حوزه اسكان و پذيرايي در خدمت زائران اربعين حسيني است.
مرز بين المللي و پايانه مرزي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي ايلام، مهمترين مسير تردد زائران به عتبات عاليات عراق است و در ماه هاي محرم و صفر به ويژه اربعين سال گذشته كانون اصلي و مهم تردد عزاداران سوگوار حسيني بود.
بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر عزادار حسيني اربعين پارسال براي شركت در آيين هاي سوگواري و زيارت عتبات عاليات از راه مرز بين المللي مهران به كشور عراق سفر كردند، پيش بيني مي شود، اين ميزان در اربعين امسال به دو برابر افزايش يابد.
7171/9002