۷ آذر ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81856521
T T
۰ نفر
بیش از 600 هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد عراق شدند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استاندار ایلام از عبور بیش از 600 هزار زائر از مرز بین المللی مهران برای شركت در آیین های اربعین حسینی در یك هفته گذشته خبر داد.

حسین كلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تنها دیروز 145 هزار و 447 نفر از این نقطه مرزی به عتبات عالیات كشور عراق مشرف شده اند.
وی یادآور شد: تعداد زائرانی كه از مرز مهران به كشور عراق سفر كرده اند به تنهایی 2 برابر زائرانی است كه مرزهای شلمچه و چزابه را برای عبور و عزیمت به عراق انتخاب كرده اند.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام با قدردانی از تلاش و مدیریت تمامی ارگان برای نظم بخشیبدن به تردد زائران یادآور شد: پاركینگ بزرگ اربعین و همچنین سایر پاركینگ‌هایی كه با همكاری مردم برای پارك خودروهای زائران در مهران ایجاد شده است، آماده پذیرش خودروهای زائران است.
كلانتری تاكید كرد: داشتن گذرنامه معتبر و روادید برای عبور از پایانه مرزی مهران الزامی است و تردد در پایانه مرزی مهران با وجود ازدحام جمعیت بدون مشكل و در ‌‌نهایت امنیت انجام می‌شود.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین كانون تردد زائران برای شركت در آیین اربعین حسینی است.
پارسال در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد كردند پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
2077/3032
۰ نفر