۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81856726
T T
۰ نفر
بازدید سه وزیر و 15 مدیر ارشد كشوری از مرزهای شلمچه و چذابه

اهواز - ایرنا - طی چند روز گذشته تاكنون وزیران كشور، اطلاعات و بهداشت و درمان و 15 مدیر ارشد كشوری برای بررسی زیرساخت های دو مرز شلمچه و چذابه و تسهیل تردد زائران از این دو مرز بازدید كردند.

به گزارش ایرنا وزیران و مدیران ارشد كشوری در جریان حركت زائران به سمت دو مرز شلمچه و چذابه در خوزستان ضمن بازدید از این دو مرز با زائران و موكب های خدمات رسانی به زائران گفت و گوهایی داشتند.

چهارشنبه 20 آبان
حامد عبدالله الحسینی فرمانده هنگ مرزی عراق گفت:برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی آمادگی كامل داریم.
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: زیرساخت های تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه فراهم شده است.

پنجشنبه 21 آبان
علی اصغر احمدی دبیر كل جمعیت هلال احمر كشور گفت: تبادل نظر برای رفع كمبودها و رسیدگی به بحث بهداشت و درمان زائران در كنار وزارت بهداشت یكی از وظایف اصلی ما در ایام اربعین حسینی در نقاط صفر مرزی است.

شنبه 23 آبان
ماجد مهدی النصراوی استاندار بصره با تاكید بر رعایت قوانین به منظور آسان شدن روند تردد زائران عتبات عالیات، گفت: از ورود زائران ایرانی بدون پاسپورت و روادید به عراق جلوگیری می شود.

چهارشنبه 27 آبان
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه آمادگی كامل دارد.

پنجشنبه 28 آبان
محمد سالم الغبان وزیر كشور جمهوری عراق گفت: روند صدور روادید به زائران اربعین در ایران شتاب بیشتری می گیرد.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت كشور گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با عربستان، وضعیت نهایی دیگر مفقودان ایرانی فاجعه منا تا هفته آینده مشخص می شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور با بیان همكاری ایران و عراق برای بهبود كیفیت خدمات به زائران اربعین، گفت: مذاكرات لازم در این خصوص انجام شده و همكاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد.
داوود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: به منظور آسان شدن روند تردد زائران اربعین حسینی، 96 گیت كنترل گذرنامه در مهران و 96 گیت كنترل گذرنامه در مرزهای شلمچه و چذابه پیش بینی شد.

یكشنبه یكم آذر
سردار حسن كرمی فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آغاز فعالیت قرارگاه ظفر ناجا در مرزهای شلمچه ،چذابه در خوزستان و مهران در استان ایلام خبر داد و گفت: این قرارگاه از روز یكشنبه رسما فعالیت خود را آغاز كرد.
سرداد تقی مهری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در آستانه اربعین حسینی و تردد زائران كربلا امنیت ترافیكی مرزهای خوزستان و ایلام تامین شده است.

دوشنبه 2 آذر
حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی توصیه كرد: به منظور ایجاد نظم و انضباط بیشتر در تردد زائران، ویزای خود را از مناطق تعیین شده غیر مرزی تهیه، و به شهرهای مرزی برای گرفتن ویزا مراجعه نكنند.
سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشكیل قرارگاه ترافیكی اربعین در استان های ایلام و خوزستان خبر داد و گفت: یك هزار نیروی كمكی راهور به این دو استان اعزام شدند.

سه شنبه سوم آذر
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه و مهران با نظم خاص در حال انجام است.

چهارشنبه چهارم آذر
حسن قشقاوی معاون كنسولی،امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه كشورمان گفت: بیش از یك میلیون و 130 هزار روادید برای زایران اربعین حسینی تا به امروز توسط كنسولگری ها و دفاتر پیشخوان عراق صادر شده است.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور با تاكید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون ویزا، هشدار داد: زائرانی كه بدون ویزا به كشور عراق با مشكلات قضایی روبه رو می شوند.

پنجشنبه پنجم آذر
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در زمان حاضر، كشور عراق ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و همه مسائل در خصوص بیماری وبا، تحت كنترل است.
بازدید مسئولان كشوری از این دو مرز تا بازگشت زائران از اربعین حسینی ادامه دارد.
مرز چذابه در 110 كیلومتری غرب اهواز و مرز شلمچه در 35 كیلومتری غرب خرمشهر قرار دارند.
2077/7148/6064
۰ نفر