۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81857236
T T
۰ نفر
سفیر عراق در ایران:لغو روادید ورود به عراق صحت ندارد

آبادان-ایرنا- سفیر عراق در ایران هرگونه خبری مبنی بر لغو روادید ورود به كشورش در زمان های منتهی به اربعین حسینی را شایعه خواند و گفت:ایران و عراق توافق كرده اند كه از ورود افراد بدون داشتن گذرنامه و روادید به عراق جلوگیری شود.

راجح صابر عبود الموسوی روز شنبه در مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با ایرنا گفت:بر اساس توافق ایران و عراق، ورود به عراق بدون داشتن گذرنامه و روادید ممنوع بوده و پیگرد قانونی و حبس برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان صدور یك میلیون و 300 هزار روادید برای متقاضیان سفر به كربلا و شركت در آیین های اربعین حسینی، اضافه كرد:صدور روادید برای متقاضیان تا چهارشنبه هفته جاری در دفاتر نمایندگی های صدور رویزا و كنسولگری عراق ادامه دارد.
الموسوی با بیان آمادگی كشورش برای صدور روادید برای 1.5 تا دو میلیون زائر ایرانی ، ادامه داد:نمایندگی های فعال و كنسولگری های عراق نیز شبانه روزی كار صدور روادید زائران را انجام می دهند.
سفیر عراق در ایران با تجلیل از همكاری دو جانبه در خصوص تردد زائران اربعین، افزود:از این مدل همكاری می توان در راستای افزایش همكاری دوجانبه در همه بخش ها استفاده كرد.
وی راه اندازی و استقرار 11 نمایندگی صدور روادید در ایران را تجربه موفقی برای همكاری دوجانبه خواند و افزود:در مسیرهای منتهی به كربلا به ویژه از محور بصره نیز تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زائران ایرانی اندیشیده شده است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد كربلای معلا است.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 كیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 كیلومتر می باشد كه زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی كشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در كربلای معلا تردد كردند كه پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یك میلیون تن افزایش یابد.
3015/6125