۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱
کد خبر: 81857356
T T
۰ نفر
فرماندار خرمشهر: هشت هزار تبعه خارجي از مرز شلمچه به كربلا عزيمت كردند

آبادان- ايرنا- معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه خرمشهر گفت: از آغاز آيين هاي پياده روي اربعين حسيني تاكنون هشت هزار تبعه خارجي به منظور حضور در كربلاي معلي از مرز بين المللي شلمچه وارد عراق شدند.

ولي الله حياتي روز شنبه در شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اتباع خارجي كه از مرز شلمچه به مقصد عتبات عاليات و كربلاي معلي عبور كردند از كشورهاي افغانستان، تركيه، آذربايجان و برخي كشورهاي عربي هستند.
وي با بيان عبور 350 هزار زائر از مرز شلمچه به مقصد عتبات عاليات و كربلاي معلي تا كنون افزود: به منظور آسان شدن روند انتقال زائران اربعين حسيني از 'پل نو' تا موكب هاي برپا شده در نزديكي مرز شلمچه، 50 دستگاه اتوبوس و پنج رام قطار زائران حسيني را جابجا مي كنند.
حياتي گفت: اين اتوبوس ها و قطار، شبانه روزي و رايگان، زائران اربعين حسيني را تا پايانه نزديك نقطه صفر مرز شلمچه انتقال مي دهند.
معاون استاندار خوزستان گفت: با استقرار نيروهاي راهور در مسيرهاي منتهي به مرز شلمچه، مشكل ترافيكي خاصي رخ نداده و ترافيك روان در مسير منتهي به مرز شلمچه وجود دارد.
حياتي افزود: 40 گيت ورود و خروج نيز در پايانه مرزي خرمشهر مستقر است و مشكلي براي خروج زائران از مرز وجود ندارد.
معاون استاندار خوزستان اضافه كرد: 160 موكب نيز با همكاري شهرداري هاي تهران، شيراز، خرمشهر و شهرهاي معين ستاد اربعين خرمشهر آبادان، ماهشهر، اميديه و همچنين منطقه آزاد اروند و مشاركت مردم و ارادتمندان به امام حسيني (ع) در مرز شلمچه مشغول ارائه خدمت به زائران هستند و مشكل خاصي در خصوص تردد زائران از مرز وجود ندارد.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به مقصد كربلاي معلي هستند.
مسير اهواز- چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر- شلمچه نيز 30 كيلومتر مي باشد كه زائران عتبات عاليات همه ساله از اين دو مسير راهي كشور عراق مي شوند.
در ايام اربعين پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه براي حضور در عزاداري اربعين در كربلاي معلا تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون نفر افزايش يابد.
3015/6110/6125/6064/1772
۰ نفر