۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81857376
T T
۰ نفر

دلالان بال و پر مرغداران را شكستند

۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81857376
دلالان بال و  پر مرغداران را شكستند

روزنامه پيام اردبيل در مطلبي با عنوان ' دلالان بال و پر مرغداران را شكستند' به بازار مرغ پرداخته است.

'درحاليكه توزيع مرغ منجمد در استان متوقف شده است مرغداران اردبيل از فعاليت واسطه ها در بازار مرغ انتقاد كرده و گفتند: در دنيا، مرغ از واحد توليدي به سمت كشتارگاه رفته و سپس روانه بازار مي شود اما در كشور ما دلالان بين توليد كننده و كشتارگاه قرار مي گيرند كه اين امر سبب زيانده شدن فعاليت مي شود.
يك كارشناس مسؤول در اين زمينه كه نخواست نامش فاش شود با بيان اينكه دلالان بال و پر مرغداران را شكستند گفت: ما در ابتدا بايد بازار هدف را مشخص و سپس بر اساس استاندارد آنها توليد و تمام انرژي خود را بر روي صادرات متمركز كنيم. وي افزود: اگر مشكلات امنيتي در داخل عراق برطرف شود، آنها نيز استاندارد مورد نظر را بالا برده و صادرات به آنجا نيز با مشكل روبرو خواهد شد.
بر اساس ادعاهاي اين مسؤول مرغ به قيمت 2900 تومان از مرغداران خريداري مي شود.
اين مسؤول افزود: قرار است هياتي از استان اردبيل به مسكو سفر كند و توليدكنندگاني كه به دنبال گسترش فعاليت هاي خود در راستاي بازارهاي صادراتي هستند مي توانند به اين سفر رفته و با استانداردها از نزديك آشنا شوند.
در عين حال مدير شركت پشتيباني امور دام استان اردبيل افزود: تنظيم بازار و جلوگيري از متضرر شدن واحدهاي توليدي از دلايل توقف توزيع گوشت مرغ منجمد در اردبيل است.
اشجعي با اشاره به قيمت توزيعي گوشت مرغ منجمد در سطح شهر تاكيد كرد كه هم اكنون مرغ منجمد به نرخ پنج هزار و100 تومان توزيع مي شود كه اين رقم اختلاف بسيار كمي با قيمت مرغ گرم كشتار روز دارد.مدير شركت پشتيباني مور دام استان عرضه نهاده هاي دامي تا 10 درصد زير قيمت بازار شبه اين واحدها را از جمله اين حمايت ها برشمرد و اضافه كرد: فروش ذرت، سويا و جو با بازپرداخت پس از شش ماه از ديگر حمايت هاي صورت گرفته از مرغداران استان است.اشجعي با تشريح اين حمايت ها تاكيد كرد كه مرغداران استان مي توانند پس از دريافت نهاده هاي دامي وجه نقد آن را بعد از شش ماه پرداخت كنند تا از اين طريق بنيه اقتصادي و توان مالي خود را افزايش دهند'.
6016