۸ آذر ۱۳۹۴، ۷:۳۲
کد خبر: 81857906
T T
۰ نفر
معاون استاندار: مراسم اربعين حسيني تجلي نمايش اقتدار شيعيان است

ياسوج - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: مراسم اربعين حسيني به عنوان يك حركت الهي، معنوي، فرهنگي و سياسي تجلي نمايش اقتدار شيعيان جهان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فتاح محمدي شنبه شب در نشست ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد افزود: شركت گسترده مسلمانان در اين مراسم نوعي مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان عليه كشورها و ملت هاي اسلامي است.
وي بيان كرد: حضور مسلمانان در مراسم اربعين حسيني سال به سال پرشورتر مي شود و اين امر به بركت قيام عاشورا و خون امام حسين (ع) و ياران باوفايش است.
محمدي اظهار كرد: پيروي از سيدالشهدا (ع) و ساير ائمه اطهار (ع) مايه عزت و افتخار براي مسلمانان است و آثار و بركات متعدد نهضت عاشورا نيز در تمام عرصه ها براي مسلمانان و به ويژه شيعيان هويداست.
وي عنوان كرد: دين مبين اسلام به ماه هاي محرم و صفر و قيام عاشورا زنده است.
محمدي ابراز داشت: شرايط امنيتي و خدماتي براي زائران امام حسين (ع) و شركت كنندگان از كهگيلويه و بويراحمد در مراسم پياده روي اربعين حسيني تا مرز شلمچه مطلوب بوده و اقدام هاي لازم نيز انجام شده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد افزود: هنگام برگشت افراد شركت كننده از كهگيلويه و بويراحمد در مراسم پياده روي اربعين حسيني نيز امنيت كامل برقرار و تمهيدات لازم انديشيده شود.
محمدي گفت: براي كاهش خسارت هاي تصادفات احتمالي از نيروهاي پليس راهور كهگيلويه و بويراحمد انتظار مي رود موقع بازگشت شركت كنندگان اين استان از مراسم پياده روي اربعين حسيني حضور فعال تري در مبادي ورودي و خروجي شهرهاي مختلف استان به ويژه شهرستان گچساران داشته باشند.
وي بيان كرد: به منظور استقبال از افراد شركت كننده كهگيلويه و بويراحمد در مراسم پياده روي اربعين حسيني يك ايستگاه صلواتي در نزديكي پل خيرآباد گچساران برپا شود.
محمدي اظهار كرد: در اين ايستگاه صلواتي برنامه هاي متنوع مذهبي و فرهنگي براي زائران اجرا شود.
7535/6162