۸ آذر ۱۳۹۴، ۷:۳۵
کد خبر: 81857909
T T
۰ نفر
15 هزار نفر براي شركت در پياده روي اربعين نام نويسي كردند

ياسوج - ايرنا - مديركل دفتر امور فرهنگي و اجتماعي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: 15 هزار نفر از مردم اين استان تا چهارم آذر 94 براي شركت در مراسم پياده روي اربعين حسيني در سامانه 'سما' وابسته به سازمان حج و زيارت كشور نام نويسي كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيد علي فتح ميرمحمدي شنبه شب در نشست ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد افزود: از اين تعداد پنج هزار و 844 نفر تا چهارم آذر امسال ويزا دريافت كرده اند.
وي بيان كرد: ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد زيرنظر وزارت كشور است و ستادهاي شهرستاني اين استان نيز فعال بوده و فرمانداران رياست آنها را بر عهده دارند.
ميرمحمدي اظهار كرد: كميته هاي هفت گانه ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد تشكيل و فعال شده است.
وي عنوان كرد: اين كميته ها شامل كميته اطلاع رساني با مسئوليت صدا و سيما، كميته فرهنگي با مسئوليت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، كميته امداد و نجات با مسئوليت جمعيت هلال احمر، كميته نظارت و بازرسي با مسئوليت اداره كل حج و زيارت، كميته امنيتي، انتظامي با مسئوليت دفتر امنيتي و انتظامي استانداري، كميته پشتيباني با مسئوليت معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري و كميته بهداشت و درمان با مسئوليت دانشگاه علوم پزشكي است.
ميرمحمدي ابراز داشت: كميته هاي ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد آمادگي لازم براي تمام شرايط و موقعيت هاي احتمالي را داشته باشند.
وي افزود: از مسئولان كميته هاي ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد انتظار مي رود تمام موارد و مسائل را به طور دقيق و مستمر گزارش دهند تا به وزارت كشور انعكاس داده شود.
ميرمحمدي گفت: تاكنون افزون بر 30 ميليون ريال كمك نقدي از سوي مردم كهگيلويه و بويراحمد به منظور تامين امكانات و تجهيزات لازم براي افراد شركت كننده از اين استان در مراسم پياده روي اربعين حسيني و خدمات رساني به آنها جمع آوري شده است.
وي بيان كرد: 63 دستگاه اتوبوس هر كدام به ظرفيت 44 نفر براي انتقال افراد شركت كننده از كهگيلويه و بويراحمد براي حضور در مراسم پياده روي اربعين حسيني به مرز شلمچه اعزام شده اند.
ميرمحمدي اظهار كرد: از اين تعداد 49 دستگاه مربوط به شهرستان بويراحمد، شش دستگاه مربوط به شهرستان گچساران، پنج دستگاه مربوط به شهرستان كهگيلويه و سه دستگاه نيز مربوط به شهرستان هاي باشت و لنده است.
7535/6162