۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81858080
T T
۰ نفر
شهداي مدافع حرم در سيستان و بلوچستان تشييع شدند

زاهدان- ايرنا- پيكر مطهر هفت شهيد شيعه و سني مدافع حرم امروز/يكشنبه/ با حضور پرشور مردم سيستان و بلوچستان، مسئولان و خانواده شهدا و ايثارگران در شهرستان هاي نيكشهر، دلگان و بزمان تشييع و خاكسپاري شدند.

به گزارش ايرنا مردم ولايتمدار و شهيد پرور نيكشهر، دلگان و بزمان اعم از شيعه و سني با استقبال تاريخي و كم نظير از شهداي مدافع حرم ياد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس را زنده كرده و با تاسي از ولايت فقيه و توجه به منويات مقام معظم رهبري در دفاع از خون شهدا برگ زرين ديگري بر افتخارتشان افزودند.
شهدايي كه اين بار در راه دفاع از اسلام ناب محمدي(ص) و خط مقاومت در برابر استكبار و صهيونيزم بين الملل داوطلبانه به خط مقدم مبارزه در سرزمين سوريه شتافتند، پس از نبرد قهرمانانه و حماسي به فيض شهادت نائل آمده و برگ زرين ديگري در تاريخ حماسي اين سرزمين ثبت كردند.
بسيجيان شهيد سلمان برجسته و عمر ملازهي از شهرستان نيكشهر امروز با حضور باشكوه اقشار مختلف مردم و مسئولان از مسجد فاطمه الزهرا(س) تا ميدان شهداي گمنام اين شهرستان تشييع و براي خاكسپاري به زادگاهشان بخش بنت و روستاي حميري قصرقند منتقل شد.
همچنين پيكر مطهر بسيجيان شهيد نظر محمد بامري، اصغر بامري، مراد عبداللهي و پرويز بامري از مصلي امام علي(ع) تا گلزار شهداي شهرستان دلگان تشييع و خاكسپاري شد.
شهيد سيد محسن سجادي نيز امروز با حضور پر شكوه مردم و مسئولان از مسجد جامع بخش بزمان ايرانشهر تا گلزار شهداي اين بخش تشييع و خاكسپاري شد.
نيكشهر در 510 كيلومتري و گلمورتي مركز شهرستان دلگان در480 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده اند.
بزمان در 100 كيلومتري ايرانشهر و اين شهر نيز در فاصله 340 كيلومتري جنوب زاهدان قرار دارد.
7316 / 6081