۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81858170
T T
۰ نفر
امدادرساني هلال احمربه 20حادثه رانندگي زائران اربعين حسيني در ايلام

ايلام- ايرنا- مدير جمعيت هلال احمر ايلام، از امداد رساني اين جمعيت به 20حادثه رانندگي مسير تردد زائران اربعين حسيني در استان از 30 آبان ماه تا روز يكشنبه (صبح امروز) خبر داد و گفت: چهار مورد از اين حوادث مربوط به 24ساعت گذشته بوده است.

محمد سليماني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين حوادث در مجموع 128 نفر آسيب ديده اند و متاسفانه 12نفر هم جان باخته اند.
وي همچنين از اسكان بيش از 26هزار و 600 زائر اربعين حسيني در شهرستان هاي مهران و ايلام از اول آذر تا صبح امروز(يكشنبه) خبر داد و گفت: از اين تعداد، 19 هزار و 200 نفر در مهران و مابقي آنها نيز در شهر ايلام بصورت موقت اسكان يافتند.
وي، با بيان اينكه دو اقامتگاه موقت در جمعيت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد اين شهرستان براي اسكان زائران مجهز شده است، افزود: علاوه بر اين ،در پي حجم گسترده زائران، اردوگاهي با ظرفيت يك هزار نفر در شهر مهران از روز گذشته برپا شده است.
سليماني تاكيد كرد: همچنين در ايلام نيز مسجد علي ابن ابيطالب(ع) و سرسراي ورزشي شهداي ميمك براي اسكان زائران از سوي هلال احمر تجهيز و راه اندازي شده است.
وي يادآور شد: اين اقامتگاه ها به امكانات مورد نياز اسكان از جمله موكت و پتو تجهيز شده است و ظرفيت اسكان شبانه پنج هزار نفر را دارند ضمن اينكه اسكان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
وي با اشاره به استقرار گروه هاي امدادي در جاده هاي مسير تردد زائران اربعين حسيني در استان بويژه جاده ايلام - مهران گفت: 25 گروه امدادي در اين مسيرها مستقر هستند.
مدير هلال احمر ايلام افزود: با توجه به پيش بيني حجم تردد بالاي زائران در نقاط مختلف اين استان، اين پايگاه ها در جاده هاي دهلران، دره شهر، ملكشاهي، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند.
وي با بيان اين كه از اين تعداد، 10 تيم امدادي در جاده ايلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان كرد: اين پايگاه ها هر هشت تا 10 كيلومتر از طول اين مسير را پوشش مي دهند.
وي همچنين از استقرار 20 تيم امداد موتوري هلال احمر در پايانه مرزي مهران خبر داد و يادآور شد: اين تيم ها با هدف سهولت در امداد رساني علاوه بر پايگاه هاي امداد جاده اي در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه مي كنند.
مدير جمعيت هلال احمر ايلام گفت: افزون بر اين تيم هاي امدادي، بالگرد جمعيت هلال احمر نيز در پايانه مرزي مهران مستقر شده تا در صورت نياز نسبت به ارائه خدمات امداد هوايي اقدام كند.
به گزارش ايرنا، مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي استان ايلام كانون اصلي و مهم تردد زوار سوگوار حسيني به عتبات عاليات است سال گذشته در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر عزادار براي شركت در آيين هاي سوگواري و زيارت عتبات عاليات از اين مرز به كشورعراق سفر كردند كه پيش بيني مي شود، اين ميزان اربعين امسال تا دو ميليون نفر افزايش يابد.
7171/9002