خدمات رساني متمركز به زائران اربعين حسيني/ پيش بيني قريب به سه ميليارد ريال اقلام دارويي

اهواز - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: با برنامه ريزي هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال جاري برنامه هاي حوزه بهداشت و درمان و فوريتهاي پزشكي در امر خدمت رساني به زائران اربعين حسيني به صورت متمركز در دو مرز چذابه و شلمچه انجام مي شود.

دكتر اسماعيل ايدني يكشنبه در مرز چذابه به خبرنگار ايرنا گفت: دانشكده علوم پزشكي آبادان در شلمچه و دانشگاههاي علوم پزشكي اهواز و دزفول نيز در چذابه مسقر شده و به ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران پرداخته اند.
وي با اشاره به ارائه خدمات بهداشت محيط براي زائران افزود: با استقرار بيش از 30 نيروي بهداشتي در پايگاه چذابه، غربالگري زائران ورودي به كشور از نظر بيماري هاي تنفسي و عفوني انجام مي شود تا در صورت وجود مورد مشكوك، اقدامات درماني انجام شود.
ايدني ادامه داد: درمانگاه دانشگاه نيز در مرز چذابه مستقر است و دو پزشك به صورت شبانه روزي و نوبتي، خدمات درماني روزانه به زائران ارائه مي دهند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تصريح كرد: بيش از 30 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مسير حركت زائران اربعين حسيني از اهواز به چذابه مستقر شده تا در صورت نياز خدمات خود را با زائران ارائه دهند.
وي گفت: همچنين يك فروند بالگرد در مرز چذابه و يك فروند بالگرد ديگر در پايانه شلمچه مستقر شده اند و دو فروند نيز در اهواز و دزفول به صورت پشتيباني در حالت آماده باش هستند تا در صورت لزوم وارد چرخه خدمات رساني شوند.
ايدني اضافه كرد: بيمارستان بستان نيز به عنوان مركز درماني پشتيبان براي زائران اربعين آماده شده و بصورت شبانه روزي در خدمت آنان قرار دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: نزديك به سه ميليارد ريال دارو براي زائران اربعين حسيني در استان خوزستان پيش بيني شده است.
مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان دو كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
3004/6064