20 درصد زائران اربعين حسيني از مرزهاي چذابه و شلمچه در حال بازگشت به كشور هستند

اهواز- ايرنا- مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: 20 درصد زائران اربعين حسيني از طريق پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه در حال بازگشت به كشور هستند و در روزهاي آينده بر اين تعداد افزوده خواهد شد.

به گزارش ايرنا ناصرحويزاوي روز يكشنبه در بازديد از پايانه مرزي چذابه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد:تاكنون بيش از 650 هزار زائر از مرزهاي چذابه و شلمچه رهسپار نجف اشرف و كربلاي معلا شدند و اين روند همچنان ادامه دارد.
وي گفت: از ديروز شنبه تعدادي از زائران به كشور بازگشتند و فردا دوشنبه نيز به تعداد زائراني كه به كشور بازمي گردند افزوده مي شود.
مديركل حج و زيارت خوزستان افزود: به منظور شتاب بخشيدن به روند بازگشت زائران ،تعدادي از مديران استان ها نظير يزد ، مازندران و اصفهان در پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه مستقر شده اند تا در خصوص بازگشت زائران برنامه ريزي كنند.
مديركل حج و زيارت خوزستان ابراز اميدواري كرد خدمات دهي به زائران همچنان توسط مواكب مردمي و نظارت دستگاههاي مسئول ادامه داشته باشد.
وي به سانحه رانندگي روزگذشته در مسير جاده چذابه به العماره عراق اشاره كرد و گفت: در اين حادثه رانندگي 11 زائر ايراني مصدوم شدند كه به مراكز درماني اهواز و دزفول انتقال يافتند.
دو مرز شلمچه و چذابه دو كانون مهم تردد زائران اربعين حسيني است.
اين دو مرز از دو هفته پيش به صورت شبانه روزي شاهد عبور زائران مشتاق و عاشق حسيني بوده اند.
6065/7152