۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰
کد خبر: 81858994
T T
۰ نفر
30 درصد مدارس استان تهران عمر بالاي 40 سال دارند

تهران-ايرنا- مديركل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان تهران گفت: 30 درصد مدارس اين استان عمر بالاي 40 سال دارند و در مقابل حوادث غيرمترقبه همچون زلزله ايمن نيستند.

داريوش ورناصري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به وجود حدود 60 هزار كلاس درس در استان تهران گفت: اين تعداد شامل حدود 6هزار مدرسه مي شود كه اگر 30 درصد مدارس فرسوده را به كلاس درس تبديل كنيم، بيش از يكهزار مدرسه فرسوده در استان تهران خواهيم داشت.
ورناصري با بيان اينكه حدود 3 هزار ميليارد تومان اعتبار براي تخريب و ساخت دوباره مدارس فرسوده استان تهران نياز است، افزود: با توجه به اعتباراتي كه دولت و نيكوكاران به اين امر اختصاص مي دهند 15 تا 20 سال زمان نياز است كه مدارس با قدمت بالاي 40 سال تخريب و ساخته شوند.
مديركل نوسازي مدارس استان تهران با بيان اينكه بيشترين مدارس فرسوده استان تهران در مناطق و شهرستان هاي قديمي استان قرار دارد، افزود: اولويت اداره كل نوسازي مدارس استان تهران، بازسازي مدارس شهرستان هاست سپس بافت هاي نوسازي كه فضاي آموزشي كمتري دارند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به پروژه هاي نوسازي در استان تهران گفت: اكنون بيش از يكصد پروژه آموزشي و پرورشي در استان تهران در دست اجرا است كه سال آينده آماده خواهند شد.
مديركل نوسازي مدارس استان تهران با بيان اينكه اين اداره كل مهرماه امسال 120 پروژه آموزشي و پرورشي را انجام و به آموزش و پرورش تحويل داد، افزود: متاسفانه اين تعداد جوابگوي حجم عظيم افزايش دانش آموزي در استان تهران نيست و نياز است كه اعتبارات بيشتري به آموزش و پرورش و اداره كل نوسازي مدارس استان تهران اختصاص داده شود.
تيرماه سال جاري مسعود ثقفي سخنگوي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران نيز با اشاره به وجود پنج هزار و 43 مدرسه در شهر تهران اعلام كرده بود كه 50 درصد مدارس شهر تهران نيازمند بازسازي و نوسازي هستند.
وي نبود فضاي آموزشي مناسب و عدم تناسب اين فضا با تعداد دانش آموزان را از جمله مشكلات آموزش و پرورش شهر تهران عنوان كرد و گفته بود: آموزش و پرورش شهر تهران بسياري از فضاهاي آموزشي خود را به دليل بازپس گيري برخي از املاك توسط مالكان از دست داده است.
ثقفي فرسودگي بيش از اندازه مدارس و استاندارد نبودن كلاس هاي درس را از ديگر مشكلات آموزش و پرورش شهر تهران عنوان كرده بود.
6060/7245//1348
۰ نفر