۸ آذر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۲
کد خبر: 81859381
T T
۰ نفر
رييس پليس ترافيك شهري راهور ناجا:زائران اربعين از مرز شلمچه و چذابه وارد كشور شوند

آبادان-ايرنا-رييس پليس ترافيك شهري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از زائران اربعين حسيني خواست، براي ورود به كشور از مرزهاي شلمچه و چذابه استفاده كنند.

به گزارش ايرنا سرهنگ عليرضا جهانگيري يكشنبه در بازديد از روند ارائه خدمت به زائران اربعين حسيني در شلمچه به رسانه ها گفت:با وجود تراكم فراوان مراجعان به مرزها، خوشبختانه مشكل خاصي وجود ندارد و ماموران پليس نيز براي برقراري نظم و امنيت به طور شبانه روزي در حال خدمت رساني هستند.
وي به زائران اربعين توصيه كرد تا در زمان مراجعه به مرزها تا حد امكان از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كرده و در صورتي كه با وسيله نقليه شخصي نيز مراجعه مي كنند، حتما خودروهاي خود را در پاركينگ هاي عمومي كه براي اين خودروها در نظر گرفته شده است پارك كنند.
رييس پليس ترافيك شهري راهنمايي و رانندگي ناجا گفت:زائراني كه مسير برگشت به كشور را نيز طي مي كنند، به دليل روان بودن مرزهاي شلمچه و چذابه از اين دو مرز براي ورود به كشور استفاده كنند.
سرهنگ جهانگيري تصريح كرد:به دليل شرايط خاص مرز مهران و افزايش مراجعه به اين مرز توصيه مي شود تا زائران با توجه به امكانات بيشتر مرزهاي خوزستان حتي المقدور از مرزهاي چزابه و شملچه اقدام كنند زيرا علاوه بر دسترسي هاي بهتر وسايل نقليه عمومي به اين مكان ها اين مرزها كشش تردد بيشتري را نيز دارا است.
وي به زائراني كه با وسايل نقليه شخصي به مرزها مراجعه كرده اند نيز، توصيه كرد تا در راه بازگشت به دليل خستگي، قبل از حركت به سمت شهر هاي خود حتما به ميزان كافي استراحت كنند.
رييس پليس ترافيك شهري راهنمايي و رانندگي ناجا گفت:به دليل اينكه در بازگشت ترافيك متراكم تري خواهيم داشت، لذا همكاري بيشتر زائران در اين زمينه مي تواند باعث كاهش بار ترافيكي شود، لذا توصيه اكيد داريم تا زائران در راه بازگشت به هيچ عنوان با خستگي و خواب آلودگي اقدام به رانندگي نكرده و از عجله در رانندگي نيز پرهيز كنند.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به مقصد كربلاي معلا است.
مسير اهواز - چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر - شلمچه نيز 30 كيلومتر است كه زائران عتبات عاليات همه ساله از اين 2 مسير راهي كشور عراق مي شوند.
در ايام اربعين پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه براي حضور در عزاداري اربعين در كربلاي معلا تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
7104/6125