۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81859837
T T
۰ نفر
زمینه اسكان 50 هزار زائر اربعین در استان كرمانشاه فراهم شده است

كرمانشاه - ایرنا - مدیركل حج و زیارت استان كرمانشاه اعلام كرد زمینه اسكان 50 هزار زائر اربعین حسینی در استان كرمانشاه فراهم شده است.

رضا نجفیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: تا دیروز بیش از 400 هزار زائر اربعین حسینی از كرمانشاه عبور كرده اند.
وی افزود: بین 70 تا 80 درصد زائران عبوری از استان كرمانشاه در مكان هایی كه برای استراحت آنها در نظر گرفته شده است، اسكان می گیرند.
مدیر كل حج و زیارت استان كرمانشاه گفت: به زائرانی كه در كرمانشاه اسكان بگیرند وعده های غذایی داده می شود و اداره كل اوقاف استان كرمانشاه مسئولیت اطعام زائران اربعین حسینی را بر عهده دارد.
نجفیان ادامه داد: علاوه بر زائران عبوری تعداد كسانی كه برای دریافت روادید به كنسولگری عراق در كرمانشاه مراجعه كردند نیز با كمك هلال احمر اسكان داده می شوند.
وی اعلام كرد: 156 ایستگاه صلواتی در مسیر حركت زائران اربعین حسینی ایجاد شده و علاوه بر این مردم نیز به صورت خودجوش از زائران پذیرایی می كنند.
محمدفریاد رس مسئول نمایندگی وزارت خارجه در غرب كشور دیروز یكشنبه به ایرنا گفت: 63 هزار روادید از طریق كنسولگری عراق در كرمانشاه از سه شنبه هفته گذشته تاكنون برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.
مسئولان استان كرمانشاه پیش بینی كرده اند حدود 700 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از استان كرمانشاه تردد كنند.
2077/7445/8066
۰ نفر