۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81860081
T T
۰ نفر
17 هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد كشور شدند

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران از ورود بیش از 17 هزار نفر از زائران برگشتی از آیین های اربعین طی 24 ساعت گذشته از این نقطه مرزی خبر داد.

مراد ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی كرد تعداد زائرانی كه مرز مهران را برای برگشت انتخاب می كنند تا پایان امشب به بیش از 2 برابر دیروز برسد.
وی افزود: كوتاهی مسیر به شهرهای مركزی كشور باعث شده بیشتر زائران مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب كنند كه همین موضوع بر ترافیك شدید این شهرستان افزوده است.
فرماندار مهران یادآور شد: 700 هزار نفر تا اواخر دیشب از طریق مرز مهران به شهرهای مذهبی كشور عراق عزیمت كرده اند كه به تنهایی 50 درصد زائران عبوری را تشكیل می دهند چرا كه تاكنون از سه مرز تعیین شده یك میلیون و 400 هزار نفر وارد عراق شده اند.
ناصری از زائران خواست بازگشت خود را تنها به روز اربعین محدود نكنند چراكه ظرفیت شركت های حمل و نقل و جاده های این استان ظرفیت پاسخگویی به این تعداد زائر و خودروی عبوری را ندارد.
پارسال در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد كردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به 2 میلیون نفر افزایش یابد.
2077/6033/6119/6034
۰ نفر