۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81860442
T T
۰ نفر
اعمال ممنوعيت ترانزيت سوخت از مرزهاي قصرشيرين

قصرشيرين - ايرنا - سرپرست فرمانداري قصرشيرين با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين حسيني از اعمال ممنوعيت ترانزيت سوخت از مرزهاي اين شهرستان از فردا دهم تا چهاردهم آذر ماه به مدت چهار روز خبر داد.

مرادعلي تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ساعت يك بامداد روز سه شنبه دهم تا پايان ساعت 24 چهاردهم آذر ماه جاري هيچ تانكر حمل سوختي حق تردد در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان و همچنين ديگر محورهاي مواصلاتي استان كرمانشاه را ندارد.
وي اظهار داشت: ممنوعيت تردد تانكرهاي سوخت رسان از مرزهاي قصرشيرين با توجه به حجم بالاي تردد خودروهاي زائران اربعين حسيني در محورهاي ارتباطي و مواصلاتي استان كرمانشاه از سوي پليس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزيت و پايانه هاي مرزي كشور با هدف تامين امنيت و سلامت جاني زائران اتخاذ شده است.
سرپرست فرمانداري قصرشيرين افزود: تردد كاميون هاي حامل كالاهاي صادرات در ايام اربعين حسيني نيز طبق روال قبل از مرزهاي خسروي و پرويزخان ادامه دارد.
تاتار اضافه كرد: تردد دوباره ترانزيت سوخت و ورود تانكرهاي سوخت رسان از مرزهاي قصرشيرين به كشور از روز يكشنبه 15 آذر ماه جاري از سرگرفته مي شود.
وي همچنين از ممنوعيت تردد كارواني و انفرادي زائران عتبات عاليات از مرز بين المللي و رسمي خسروي در آستانه اربعين سالار شهيدان امام حسين (ع) خبر داد و گفت: تنها علت تردد نكردن زائران از اين معبر رسمي به كربلاي معلي مربوط به مسائل امنيتي آن سوي مرز است.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني دو مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي عراق و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است كه روزانه بيش از يك هزار دستگاه كاميون و تريلر حامل كالاهاي صادراتي و مواد سوختي از اين دو معبر رسمي تردد مي كنند.
7079/3012/8066