۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
کد خبر: 81860832
T T
۰ نفر
معاون وزیر كشور: 80 هزار صندوق اخذ رای برای انتخابات اسفندماه پیش بینی شده است

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت كشور از انعقاد قرارداد ساخت 80 هزار صندوق اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: 70 هزار صندوق برای استفاده در شعب و 10 هزار صندوق نیز به عنوان ذخیره به كار گرفته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد ناصریان روز دوشنبه در همایش منطقه ای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران چهار استان قم، البرز، سمنان و تهران درمجموعه فرهنگی و ورزشی ملاصدرا تهران افزود: در همین ارتباط در بخشنامه ای به استانداری ها اجازه فروش مزایده ای صندوق های اخذ رای ادوار گذشته داده شده است تا منابع حاصل از آن نیز در همان استان برای برگزاری انتخابات صرف شود.
معاون وزیر كشور به طراحی صندوق های شفاف اخذ رای اشاره كرد و گفت: شفاف بودن این صندوق ها به شكلی است كه داخل آن ها را می توان دید اما موارد درج شده بر روی برگه های انتخاباتی قابل مشاهده نیست.
وی با اشاره به اینكه خرید امكانات و لوازم مورد نیاز در انتخابات با رعایت كامل قوانین و مقررات انجام شده است تصریح كرد: این امكانات متناسب با شرایط جغرافیایی هر حوزه انتخابیه به مرور برای استان ها ارسال خواهد شد.
رئیس كمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات كشور تاكید كرد: بخشنامه ها و دستورالعمل های صادر شده از سوی این كمیته به معاونان سیاسی و توسعه منابع انسانی استانداری ها باید ملاك انجام فعالیت های مرتبط با فرآیند انتخابات باشد.
معاون وزیر كشور تعهدات مالی مازاد ایجاد شده از سوی فرمانداران و بخشداران را یكی از مشكلات ادوار گذشته انتخابات ذكر كرد و افزود: اكنون استانداری ها و فرمانداری های سراسر كشور حدود 320 میلیارد ریال بابت موضوعات مختلف بدهكارند.
ناصریان گفت: ایجاد تعهدات و صرف هزینه ها براساس دستورالعمل های انتخاباتی باید در منابع و بودجه ستادهای انتخابات پیش بینی شده باشد.
عضو ستاد انتخابات كشور تاكید كرد: در این دوره از انتخابات هیچ تعهد مازاد بر اعتباری نباید انجام شود.
وی وجود فاصله زمانی بین پرداخت دستمزد مجریان و ناظران انتخابات را یكی از مشكلات ادوار گذشته انتخابات دانست و افزود: در این دوره سعی بر این است كه هیچ فاصله زمانی بین پرداخت دستمزد مجریان و ناظران انتخابات وجود نداشته باشد و حداكثر تا یك هفته پس از برگزاری انتخابات این مطالبات پرداخت شود.
ناصریان به نحوه تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای انتخابات اشاره و اظهار كرد: تا حد امكان باید از نیروی انسانی موجود در استانداری ها و فرمانداری ها در این راستا استفاده كرد.
وی افزود: در برخی پست ها كه نیروی كیفی موردنظر وجود ندارد می توان براساس ظرفیت ماده 11 قانون انتخابات و ماده 77 آیین نامه اجرایی مجلس خبرگان رهبری نیروهای مورد نظر را تامین كرده و به مدت سه ماه از آنان استفاده كنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت كشور تاكید كرد: هیچ اعتبار قانونی برای عقد قرارداد با اشخاص حقیقی به منظور تامین نیروی انسانی لازم برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.
همایش منطقه ای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای تهران، البرز، قم و سمنان روز گذشته(یكشنبه) با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات كشور، استاندار تهران و جمعی از مقامات ستاد انتخابات كشور در مجموعه فرهنگی و ورزشی ملاصدرا تهران آغاز به كار كرد.
معاونان سیاسی استانداری ها و روسای ستادهای انتخاباتی و فرمانداران و بخشداران این چهار استان به عنوان مجریان انتخابات در این گردهمایی دو روزه با قانون انتخابات و تازه ترین اصلاحات آن آشنا خواهند شد.
دومین روز این همایش نیز با حضور جمعی از مقامات ستاد انتخابات وزارت كشور از جمله حسینعلی امیری سخنگو و جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه برگزار شد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال به طور همزمان در سراسر كشور برگزار می شود.
تهرام**2079**1348 / 1539
۰ نفر